onsdag den 16. oktober 2013

Er her endnu :-)

Det er længe siden. Jeg har egentlig ville skrive længe, men mit hoved har været fyldt op af mange ting. Allervigtigst – jeg har fået arbejde! Randers bibliotek søgte en børne bibliotekar. Jeg vil rigtig gerne arbejde dernede, så jeg sendte en ansøgning, selvom jeg jo ikke er helt færdiguddannet endnu. Kort fortalt kom jeg til samtale – og fik jobbet! Trods manglende erfaring. De har selvfølgelig set på min pædagog uddannelse og vurderet, jeg kan bruge meget derfra. Så fra 1. november er jeg både børne bibliotekar på fuld tid og studerende på lige så fuld tid. Det bliver hårdt! Men jeg kan gøre det. Det er jo min drøm! Jeg føler mig glad og priviligeret.

Hvordan det kommer til at påvirke min måske fremtidige behandling i Risskov, ved jeg ikke. Jeg skal jo måske afsluttes – og måske ikke. I onsdags var der mestringsgruppe som vanlig. Der havde jeg taget de rigtige 500 gram på, og så var der jo kun ½ kg tilbage. I morgen skal jeg ned til psykologen og høre, hvad de har aftalt på konference. Måske bliver jeg afsluttet – måske får jeg en chance mere. Men jeg skal også lige have styr på ny vagtplan. Jeg kan jo nok ikke holde fri hver onsdag for at få behandling. Min drøm er, at jeg kan fortsætte de individuelle samtaler lidt tid. Jeg er topmotiveret stadigvæk… eller hvis jeg skal være ærlig, er alt med spiseforstyrrelse totalt trådt i baggrunden, og det ved jeg jo godt er farligt. Det er vigtigt, jeg får gode vaner fra start på biblioteket angående maden. Jeg skal spise! En bibliotekar står meget op og går meget, så jeg ved godt, der er nemt at falde i og ønske at tabe sig bare lidt. Det vil jeg ikke.


Jeg er omtrent på målvægt, tror jeg. Jeg synes, jeg er tyk. Det er lidt svært at vænne mig til. Men jeg forsøger at sige, det er okay. Min krop er okay. Jeg har et godt liv. Masser af kærlighed; det er sgu da vigtigere end at passe bukser i størrelse 34.

4 kommentarer:

  1. Stort tillykke med jobbet og ikke mindst at du har taget 500 G på. Du er som jeg tidligere har nævnt en stor motivation på, at det godt kan lykkedes at få det bedre.
    Stor respekt herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :-) Det er dejligt at høre, du finder motivation gennem min kamp.

      Slet
  2. Du er sej! Og tillykke med jobbet :-) Jeg mangler ord idag, men knus og tanker til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :-) Det er dejligt, du sender knus og tanker

      Slet