mandag den 14. december 2015

Er her faktisk endnu

Ja... vildt mærkeligt at være herinde igen. Det er længe siden... og jeg havde næsten glemt, jeg engang skrev rigtig meget blog. Nu har jeg læst et par indlæg, og så fik jeg vildt meget lyst til lige at lave en opdatering. Måske er der en sjæl derude, der stadigvæk får en reminder, når jeg skriver, og måske kan jeg indgyde lidt håb i vedkommende. Jeg har det nemlig rigtig godt - som i rigtig godt. Jeg vejer cirka omkring lige det, der er passende for mig. Jeg aner ikke min vægt. Er ikke blevet vejet i ½-1 år, og det er okay! Mit tøj passer fint - og det er i voksenstørrelse, så jeg tænker, jeg vejer det, min krop har det fint med.

Jeg spiser helt almindeligt. Jeg nyder maden. Jeg har bagt for første gang siden, jeg fik anoreksi. Det var lidt farligt :-) ... men det var allermest mega hyggeligt, og jeg panikkede ikke, selvom jeg spiste en masse dej, fordi jeg synes, det smager godt :-)
Jeg følger ikke en kostplan som sådan, men jeg overvejer selvfølgelig, hvad jeg spiser, så jeg ikke får for lidt eller for meget. Min kæreste har fået lidt for meget mave, så han er gået på 5:2 kuren. Jeg er ikke misundelig! Jeg spiser, selvom han har fastedage.
Jeg nyder, at jeg kan spise efter min lyst. Jeg skal ikke absolut spise op altid, og jeg kan tage en ekstra portion, hvis jeg vil. Det er da frihed! Jeg går til træning en gang om ugen, fordi fyssen siger, det er godt for mig. Det er træning med bevidst ikke fokus på kalorier og at forme kroppen. Det handler om velvære og gode muskler.

Jeg tænker af og til, jeg er tyk. Min kæreste siger, det er jeg ikke. Og han er nok den klogeste af os to lige med det. Det allerbedste er at det påvirker mig ikke. Hvis jeg tænker, jeg er tyk, så er det okay! Jeg har det jo fantastisk. Jeg har masser af kærlighed i mit liv og et godt job. Så er det lige meget om bukserne klemmer lidt; de findes jo i større størrelser.

Anoreksi er ikke 100% ude af mit liv. Jeg interesserer mig stadig for profiler på Instagram, og jeg læser artikler omhandlende anoreksi. Men - jeg er ikke misundelig, og jeg får ikke lyst til at sulte eller overtræne. Jeg har det godt!

3 kommentarer:

  1. Ej, hvor blev jeg bare glad, da jeg så, at der var kommet et indlæg fra dig :-) Så dejligt at høre fra dig! Jeg har flere gange tænkt på, hvordan det mon går dig derude i verden.

    Knus og tanker fra en, som stadig tænker på dig :-)

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun være enig med overstående - blev SÅ glad, da der dukkede en besked op med nyt indlæg herinde. Jeg har ikke kunnet lade være med at være bekymret, så det her er da den bedste decembernyhed! Jeg er så umådelig glad på dine vegne, og ønsker dig alt godt i livet - du har så meget godt at indhente :-)

    SvarSlet
  3. Ihhh hvor dejligt med et lille indlæg fra da, du er ofte i mine tanker.

    SvarSlet