søndag den 24. november 2013

Der er liv :-)

Nu er det da vist på tide, jeg får skrevet et lille hej. Det er utilfredsstillende, at mit sidste indlæg omhandler, jeg stopper i Risskov, og så skriver jeg ellers ikke mere.

Jeg kan med glæde berette, at jeg jo er startet på mit nye arbejde. Det går over al forventning. Det er som om, jeg er kommet hjem. Jeg stortrives og er glad! Jeg har travlt. Rigtig travlt. Men det går godt. Mit humør kan godt følge med.

Angående spiseforstyrrelsen - jeg er jo ikke lige blevet rask så´n bare lige. Men jeg har det bedre. Mit fokus har skiftet, og jeg tænker ikke så meget på mad og krop. Eller - jeg tænker i hvert fald ikke så meget på min krop. Før mærkede jeg på min mave adskillige gange i løbet af en dag. Nu gør jeg det måske hver 2. dag. Det er rart. Ydermere er jeg begyndt at gå i shapewear undertøj. Så mærker jeg ikke min mave, og det er faktisk godt!
Med hensyn til spisning så er jeg jo på vedligehold. Det går okay, synes jeg. Jeg prøver at overholde min kostplan på arbejde. Det går egentlig fint. Der hvor det bliver svært er, når der sker noget anderledes. Når der er rundstykker til morgenmøde. Når der er kage til eftermiddag eller til møde. Når der er sandwich til frokost. I de tilfælde har jeg en tendens til at kompensere og lade det anderledes mad fylde alt, alt for meget. En eller to pebernødder kan pludselig blive til et helt mellemmåltid. Der skal jeg altså virkelig passe på. Et måltid er et måltid. En pebernød eller to er udover!
Jeg går til vægtkontrol ved min læge hver 14. dag. Sidst havde jeg tabt ½kg. På onsdag skal jeg vejes igen. Tror jeg har tabt mig igen... i følge vores egen vægt 1-1½ kg. Hvis det er tilfældet, må jeg øge min kostplan. jeg går jo en masse på arbejde.

Men - summa summarum: Jeg har det bedre, end jeg har haft det længe. Jeg trives og er glad. Jeg har overskud. Jeg kan sige fra, når der bliver for travlt. Jeg er glad og tilpas! Min krop er okay, og det er jeg også :-)

Jeg ved ikke, om jeg fortsætter med at skrive blog. Nu må vi se.
Tænker på jer alle og følger jeres blogge, selvom jeg ikke lige får skrevet til jer. Men I er i mine tanker!

7 kommentarer:

  1. Hej Bettina!!

    Dejligt, at du endelig skriver. Skønt at du trives i dit nye arbejde!!
    Du er altså ikke afsluttet i Risskov? Eller hvorfor bliver du vejet hos din læge?
    Vedligehold og så skulle du starte i gruppe terapi, ikke?
    Det grundlæggende til din spiseforstyrrelse, ved du hvad det er?


    Knus til dig ;-)

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre fra dig! :-) Jeg er glad for at høre, at du er tilpas med dit nye arbejde - det virker også sådan ud fra dine opdateringer på facebook. Jeg følger jo lidt med :-) Og tænker på dig.

    Kender godt det med, at én lille ting pludselig bliver til et helt måltid. Det er godt, at du er opmærksom på det, synes jeg, og at du kæmper. Jeg håber, du formår at øge din kostplan, hvis det viser sig, at du har tabt dig igen.

    Knus og tanker

    SvarSlet
  3. Hvor er dejligt at høre et lille tegn fra dig igen, og ikke mindst skønt at læse, at du har det godt og er glad for ditnye arbejde. Jeg er sikker på, at du med tiden også finder styrken med hensyn til maden, du er på rette vej, det er jeg sikker på. ;-)

    SvarSlet
  4. Hej Bettina
    Vi er 3 piger der har gang i et projekt, hvor spiseforstyrrelse spiller en god rolle.
    Det ville være rigtig dejligt hvis det var muligt, at få en interview med dig. Det kan sagtens bare være over mail. Hvis det er okay med dig, kan du skrive til denne mail:)
    Maja.m.p@hotmail.com

    SvarSlet
  5. Hej Bettina.
    Vi er 4 piger som også er igang med et projekt om spiseforstyrrelser. Kunne du måske have lyst til at hjælpe os, ved at svare på et spørgeskema? Du kan kontakte mig på katrineb00@live.dk, hvis du er interesseret
    Venlig hilsen Katrine

    SvarSlet
  6. Hej Bettina.
    Jeg kan se at du er en eftertragtet pige. :-)

    Jeg er i gang med et eksamensprojekt om anoreksi i gymnasiet og ville være super glad hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig?
    Det er ikke interview eller lignende.

    Du er velkommen til at kontakte mig på mail: Thea_br@hotmail.com

    SvarSlet
  7. Tjek min side http://www.freewebsite-service.com/MyPrinsessUniverse/Forside.php

    SvarSlet