mandag den 30. april 2012

mandag

 Det var en god dag i går. Vi var jo i kirke og se sønnike blive konfirmeret. Det gik fint. Vi fik sagt tillykke – og så tog de af sted og festede…. Og vi hang på svigermekanikken. Vi skulle spise frokost sammen og derefter en smut i haven. Der var desværre pissekoldt, så det var begrænset, hvad vi kunne lave i haven. Heldigvis er drivhuset pænt varmt i tiden, så der drak vi kaffe inde. Kunne selvfølgelig ikke nære mig og måtte lige teste, hvor meget min arm kan klare… det er ikke meget. Men bedre end for bare to dage siden.


I dag har jeg været i gang hele tiden. Jeg skal virkelig tage mig sammen for at huske, jeg også skal slappe af. Allerhelst vil jeg være i gang hele tiden. Egentlig ikke så meget for at forbrænde – mere for ikke at kede mig. Er så bange for at kede mig. Jeg tog mig dog sammen og sad i sofaen og læste i 1½ time. I starten var det svært, og jeg ville meget hellere støvsuge, shoppe, pudse vinduer, cykle, rydde op osv osv. Havde heldigvis en god følelse bagefter, men det er godt nok svært. Var også i haven et par timer i dag. Skulle bare lige… ja så gik tiden alligevel med lugning og oprydning.

Maden fylder alt for meget i disse dage. Gider ikke spise varm mad, når der er varmt… ja ja. Undskyldninger er der nok af J I dag var jeg dog fornuftig og inviterede kæresten på årets første is. Så bilder jeg mig ind, at det er okay at spise a38 til aften. Og det er det i virkeligheden nok også. Er bare træt af og ked af, at tankerne stadigvæk fylder så meget. Jeg føler, at jeg lige nu befinder mig præcis der, hvor det begyndte at gå alvorligt ned ad bakke sidst. Men! Trods alt er jeg jo klogere nu, og jeg kender signalerne og ved, hvornår jeg skal passe ekstra på. Før havde jeg nok fravalgt isen og bare nøjes med a38. Så på den måde er der sket fremskridt, og jeg er ikke, hvor jeg var dengang. Det håber jeg i hvert fald…. Jeg har jo selv et valg lige nu. Mange valg i virkeligheden. Håber, jeg er stærk nok til at vælge rigtig i størstedelen.
Skal til læge i morgen og snakke om, hvordan fremtiden skal være i forhold til kontrolvejning. Så må vi se…. Vil stadigvæk øge de sidste kg. Vil have det bedre igen. 

1 kommentar:

  1. Suk.. Ja undskyldninger er der nok af <3 Men husk at blive bedre til "at kede dig" .. Selvom roen kan være skræmmende. Sejt med hele 1½ time. Vildt godt gået!!!! :)

    SvarSlet