torsdag den 21. juni 2012

Så lalleglad er jeg :-)


Sikke en dejlig dag J Jeg står ved pc og nyder musik fra tlf i nye højtalere fra Viktor. Kaffen er for varm at drikke endnu, så den afventer. Har lige mumset jordbær til aftensmad. Før det spiste vi paradise is – og helt utroligt: det smagte godt! Jeg turde godt sige det højt. Det er sgu stort. Mad er ikke bare mad. Noget smager bedre end andet. Jordbær slår alt! Og mælken var letmælk og ikke minimælken, som jeg stod og overvejede længe!

Har været ude i kolonihaven de sidste 3 dage. Det er så skønt og terapeutisk. Sikke alle de penge staten kunne have sparet på mig, hvis jeg havde vidst det noget før. Tænk at det kan være så givende og livsbekræftende at fylde en container med haveaffald. Det kan slet ikke beskrives med ord. Jeg er så glad derude. Det er ikke engang sådan, at jeg bare pukler løs. Jeg er rigtig god til at holde pauser. Har nok lagt (ligget???) og læst i et par timer. Er kun en smule forbrændt. Var god og huskede solcreme. Mine tanker derude er stadigvæk vildt forstyrrede, men jeg synes, jeg magter at holde dem nede. Jeg er da godt klar over, at jeg forbrænder mere ved at luge og grave end at ligge og læse. Jeg tænker på det… og så ignorerer jeg det og gør som, jeg vil. Fandme befriende! Er så glad for mit lille åndehul! 

Det er også medvirkende til, jeg kan overleve denne her urimelig lange ferie. Hvis ikke jeg kunne tage derud, så er jeg sgu seriøs nervøs for, hvad der ville ske. Pyt. Det er ikke aktuelt. Min oase er der og venter. Ukrudt og ting at lave er der nok af…. Og det er fedt. For første gange nogensinde i mit liv er jeg mere fokuseret på processen end projektet. Det er så rart at opleve det på den måde. Normalt er jeg typen, der bare japper af sted og skal være færdig, inden jeg er begyndt. Nu vil jeg aldrig være færdig. Det er dejligt med projekter – og der er masser af dem. Heldigvis.

I morgen drager vil til Hobro for at holde sankt hans med venner. Det har vi gjort de sidste to år, og det plejer at være rigtig hyggeligt. Vi griller og brænder stort bål med heks selvfølgelig. Snobrød og skumfiduser hører med. Jeg kan godt lide begge J

5 kommentarer:

  1. Jeg har LIGGET og læst
    Jeg LÅ og læste
    Jeg har LAGT mig til at læse (og gør det stadig)
    Jeg LAGDE mig på tæppet for at læse
    Håber at du kan bruge det til noget ;)

    Hvad betyder forresten det J du så tit skriver?

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker for det :-) Gode huskeregler - må se, om jeg kan huske dem. Jeg tror det der J er en smiley. Måske understøtter din browser ikke smileys?

      Slet
    2. Det er nok det, har spekuleret rigtig meget på om det stod for Jezz eller noget i den dur

      Slet
  2. Lyder virkeligt rart at du har fundet dit lille frirum.
    Jeg tror det er så vigtigt i en kamp som din og min.
    Du fortjener virkelig at få den pause en gang imellem, og så længe det ikke er 'tvang' men 'lyst', så er det virkelig endnu værdi som du skal tage med dig.
    Virkelig godt at høre.
    Stort knus.

    SvarSlet