mandag den 4. juni 2012

trææææt


Hold da op det har taget mig lang tid at tage mig sammen til at skrible lidt herinde. Min energi har været helt væk og er stadig ikke kommet tilbage. Savner den J

Nåmen, jeg har jo været indlagt. Jeg blev opereret tirsdag, og jeg var sikker på, jeg ville være hjemme igen om eftermiddagen. Ja ja. Drømme kan man altid. Jeg kom først hjem fredag. Det var en hård omgang. Jeg sov og sov. Havde ingen energi. Hver gang jeg var lidt ude af sengen måtte jeg ind og sove et par timer. Appetit var en by i Rusland, og det var svært at spise. Kendte ellers maden. Det bliver lavet samme sted som maden i Risskov. Forskellen var, at jeg denne gang kunne sortere perleløg fra frem for at sluge dem som i Risskov. Så er man da kommet lidt længere. Den første morgen duperede jeg alle ved at springe ud af sengen og gå i bad og være viiiiildt frisk. Den friskhed holdte så til lige efter badet. Der gik jeg sgu til tælling. Det er stadigvæk mærkeligt at opleve, at min krop siger fra på den måde. Overrasker mig gang på gang at jeg ikke bare kan klø på.

Min tarm er blevet opereret nu, så den stikker ikke ud. Min strenge kontrol angående afføring er væk. Jeg kan ikke længere styre det. Det gør ondt at gå på wc, og jeg må ikke presse. Det resulterede i, at jeg ikke kunne gå på wc i 5 dage. Det var virkelig hårdt. Jeg er så ked af at have mistet kontrollen. Jeg mener – jeg ville jo være tilpas med stomi for at undgå alle de her tanker. Men – nu er jeg opereret, og det er forbudt at presse. Jeg skal derfor vænne mig til at mærke efter, hvornår jeg synes, jeg får afføringstrang. Den trang har jeg jo ikke mærket i et par år, så det er virkelig svært. Jeg håber, der snart går lidt mere hverdag i den, så jeg kan få et mere naturligt forhold til den del af livet. Ja ja. Røv snak J Det skal der jo også være plads til. Må håbe eventuelle læsere ikke har sarte nerver.

Var ved læge i dag for at blive vejet. Vægten er på nedadgående. Har tabt 1,4 kg, siden jeg stoppede i Risskov. Må lige tage mig selv i nakken. Ingen mad betyder ingen afføring – det er da lidt motiverende, når det er svært at finde motivationen J Fik rundstykker til morgen. Det hjælper jo al sammen.

Beklager den manglende sammenhæng i ovenstående, men jeg er så baldret, og jeg har intet overblik over noget – i dette tilfælde det skrevne. Jeg mangler lige helikopter blikket. Kom tilbage!!!

2 kommentarer:

  1. PUHA en omgang :( !!!

    På trods af at du er meget træt, virker du ikke helt slået ud <3

    Jeg synes dog, at det hele lyder som en voldsom omgang. Jeg håber, at du har nogle gode folk omkring dig.

    Men den træthed der.. Man orker ikke engang at tænde computeren.. Men det er jo kroppens naturlie måde at vise, at den skal have RO.

    Kan lige se dit bad for mig.. Helt frisk under vandet, uhhh, hvad skal man hyggelæse i.. Og straks man kommer ud, er man bare fuldstændig smadret. Ej men altså..

    Sov dejligt! Jeg sov næsten hele lørdag og hele søndag. Og jeg er lige ved at falde i søvn igen nu, hehe.

    SvarSlet
  2. Ja, jeg har altid fundet det morsomt hvor absurd mange perleløg der er i maden på Risskov, heldigvis er jeg vegetar, så jeg fik ikke nogen, men ellers ville jeg nok også have haft lidt svært ved at få dem ned.

    SvarSlet