torsdag den 13. juni 2013

dagens tal

Atter er jeg blevet bedømt på et tal. Det er utroligt, hvor meget et tal kan betyde. Et tal!!! Bachelor eksamen. Var blevet ret nervøs. Jeg skrev jo min opgave, hvor jeg havde det rigtig skidt. Kunne ikke overskue andet end et par timers skrivning om dagen. Og det holdt endda hårdt. Havde derfor lidt svært ved at bedømme kvaliteten af min opgave. Turde nok heller ikke tro på, den var god. Men den var god. Eksamen gik godt. jeg fik 12. Det kan jo ikke være bedre J Min underviser roste mig meget efterfølgende og anbefalede, jeg skrev en artikel til vores fagblad om indholdet af min bachelor. Det er da smigrende J

Udover vellykket eksamen så var jeg jo i Risskov forleden til den helt store undersøgelse. Jeg er sund og rask – udover min puls stadigvæk er alt for lav. Den er 42, hvilket jo er højere, end den plejer… men ikke høj nok. Endnu et tal der fortæller om mig. Læge mener, det er fordi, jeg stadigvæk er i underskud rent ernærings- og vægtmæssigt. Jo jo. Jeg skulle vejes efter frokost, da lægen først havde tid der. Det magtede jeg simpelthen ikke. Ville jo ikke turde spise eller drikke før vejning. Jeg sagde det til behandler, der mente, det var ret spiseforstyrret! Jeg fik dog lov at blive vejet af sekretæren J

Blev ringet op af behandler i dag. Jeg skal starte allerede i næste uge. Der startes ud onsdag med gruppe, og torsdag er det så møde med behandler. Desværre kan jeg ikke beholde min gamle behandler. Det er lidt øv – så skal jeg jo til at lære en ny at kende, denne skal vinde min tillid osv. Det er så et tre måneders forløb, hvor jeg skal øge 500 gram om ugen. Derefter kan jeg så fortsætte i KOP gruppe, tror jeg, det hedder. Det var jo også planen sidst, men der nåede jeg jo aldrig målvægt.

Det var ordene for i dag… eller dagens tal J

15 kommentarer:

  1. Tillykke med dit 12-tal!! Virkelig flot! Og helt sikker velfortjent :-)

    Sejt, at du sagde til behandleren, at du ikke kunne overskue at skulle vejes efter frokost. Ja, måske er det spiseforstyrret, men på den anden side er det vel også at tage ansvar for rent faktisk at få spist din frokost (antager bare, at det var sådan, det blev - jeg ved jo rent faktisk ikke, om du fik den spist...) Må jeg spørge, hvem du får som behandler i denne omgang så? Det lyder rigtig godt, at du kan begynde allerede i næste uge. Håber, du møder nogle søde mennesker - men det gør du nu nok :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :-)
      Jeps, jeg sagde det netop for at spise frokost. Hvis ikke jeg kunne blive vejet først, ville jeg ikke have spist noget. Det er svært nogle gange at vide, hvad der er spiseforstyrret, og hvad der er sund fornuft. De to ting er ikke altid logiske.
      Håber også på søde mennesker. Min behandler bliver Karin Abel. Kender du hende?

      Slet
    2. Sejt! :-)
      Jeg kender hende ikke, men har en veninde, som har gået hor hende. Hun var rigtig, rigtig glad for hende :-)

      Slet
  2. Hej Betinna!!

    Tillykke med dit 12 tal;-) Hvad læser du til?
    Skal lige høre, hvor længe var du i behandling sidst og har du været det i flere omgange??

    Og blev du afsluttet sidst fordi du ikke nåede din målvægt?

    Hvor længe har du været syg?

    Mange spørgsmål, men lidt interessant, når man nu følger dig....

    Knus til dig;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :-)
      Jeg læser til bibliotekar. Har ½ år tilbage.
      Jeg var vel i behandling i alt 1½ - 2 år. Det var et langt forløb, der startede med individuel terapi, dagshospital, indlæggelse, daghospital og derefter individuel terapi igen. Jeg manglede KOP gruppen. Jeg blev afsluttet, fordi jeg ikke nåede målvægt.
      Jeg har været spiseforstyrret hele mit liv... men kun så´n rigtig syg og ramt af anoreksi i 3 - 4 år.
      Du spørger bare :-) Jeg svarer gerne :-)

      Slet
    2. Ok tak, så bliver jeg ved med at spørge lidt;-)

      Flot, så er du jo snart færdig med uddannelsen..;-)

      Mangler du 6 kg til din målvægt? Hvor langt var du fra den sidst, da du blev afsluttet.. Fik du mange afvarsler/chancer eller ville du gerne afsluttes?

      Jeg er selv lige kommet på min målvægt og skal da lige hilse og sige, at jeg føler mig fed:-(det er der ikke noget at gøre ved det. Jeg må affinde mig med min krop (med de kg) efter alt for mange år som undervægtig og med anoreksi.

      Det er s ikke nemt, nej. Jeg kender det så godt...

      Knus til dig!

      Slet
  3. KOP-gruppen er god efterbehandling! Det har ihvertfald været med til at redde min røv... :-P

    Kh Kathrine Sanders ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kathrine - fedt du lige giver din mening til kende :-) Det er trygt at vide, du har god erfaring med gruppen. Så tør jeg godt tro på, det er godt :-)
      Vil du betegne dig selv som værende helt "rask"?

      Slet
    2. Nej absolut ikke rask - men heller ikke syg. Jeg har taget nogle kilo på og vejer nu 5 kg over min målvægt (som du måske husker i forvejen var høj) og jeg hader hvert enkelt gram. Jeg tæller stadig kalorier som besat, men jeg lever med det og trodser det. Tror måske bare at jeg har sluttet fred med at det nok altid vil være sådan og så fred være med det. Så længe mit BMI ikke overstiger 24, så tror jeg at jeg vil være ok med det. Det fortæller jeg ihvertfald mig selv...

      Kh Kath

      Slet
  4. Tillykke med 12-tallet. Jeg er sikker på at det var et stort og velfortjent 12, ellers ville han jo ikke have foreslået dig at skrive den artikel

    SvarSlet
  5. Hedder det ikke KOM gruppe? ;-) krop og måltid.

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Det er muligt. Men mon ikke det er KOP - som i krop og psyke?

      Slet
    2. Krop og psyke jo ;)

      Slet
  6. Stort tillykke med 12- tallet, og jeg synes også det var godt, at du fik sagt til behandler, at du ville vejes inden frokost, om det så var spiseforstyrrelsen eller dig der insisterede på dette kan kun guderne sige. Dog vil jeg nu bedst mene, at det i dit tilfælde lige nu er vigtigst, at du får spist og fulgt din madplan, så di ikke kommer længere ud. Håber at din nye KOP gruppe kan give dig motivation til at tage det næste skridt. Jeg nåede aldrig i nogle af grupperne, da jeg var indlagt, kom nemlig kun til fase 1 1/2, men jeg var vidst heller ik så modtagelig for behandling dengang. Men håber som sagt, at de kan hjælpe dig. Det fortjener du squ. Rigtig god sommer smukke Bettina.

    SvarSlet