lørdag den 16. juni 2012

om at gå fra tanke til handling


Så er endnu en uge ved at gå på hæld. Ugen har været fin. Der er ikke sket det store og voldsomme, men der har været hygge stunder, og det er fedt. Har været en smule i haven, men vejret begrænser det desværre. Har været med veninde i IKEA. Rigtig god tur. Vi snakker bare så godt sammen. På hjemmefronten går det også fint. Viktor og jeg trives. Så alt i alt gode nyheder J

Kan ikke huske, om jeg skrev det i forbindelse med indlæggelse sidst… men da jeg kom på sygehuset, målte de jo puls og temperatur. Begge var alt for lave. Pulsen var nede på 36. Akkurat som da jeg var mest syg. Temperaturen var 35, og det er jo ikke meget. Det er skræmmende og tankevækkende, at kroppen så hurtigt køler ned og lukker af. Jeg mener… det var j kun 1 døgn, jeg fastede. Alligevel holder kroppen op med at fungere optimalt. Gør mig bare endnu mere sikker på, jeg skal holde vægten og tage mere på. Men for søren da der er stadigvæk langt fra tanke til at handle.  

Hvis der fandtes en pille, der gjorde, at jeg fulgte alle mine egne kloge intentioner, så ville jeg sgu æde den med det vuns. Jeg tænker, den vil blive populær; jeg er sgu nok ikke den eneste i verden, der har netop det problem. Snakker en masse og lyder enormt velovervejet og struktureret. Når så ordene skal sættes i handling, så kokser det. Når folk siger, at første skridt er erkendelse og lyst til at ændre på problemet, så er jeg altså uenig. Erkendelse er der jo bare og også lysten til at ændre. Det har altid været sådan. Men det er stadigvæk svært at nå til handle delen. Jeg ved jo godt, hvor skoen trykker, og jeg ved så godt, hvor det går galt…. Og alligevel fejler jeg. 
Hmm.. tænker lige, at forskellen fra før til nu er, at jeg ikke længere dunker mig i hovedet, når jeg handler forkert. Jeg accepterer det er sket, og så er jeg på banen igen. Så der sker sgu nok alligevel noget på handle fronten. Det er da rart at vide. Sikke klog jeg bliver af at skrive blog; burde gøre det lidt oftere J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar