torsdag den 3. oktober 2013

Måske afslutning i Risskov

Så er jeg måske ved vejs ende i Risskov. Efter at have øget fint et par uger, var der vejedag i onsdags, og der havde jeg så ikke taget på. Jeg skulle være nået målvægt, men jeg mangler stadigvæk 1.3 kilo. Det er jo bagateller, men de havde jo advaret… Nu må jeg afvente og se. Indtil videre har jeg stadigvæk en tid i mestringsgruppe på onsdag og tid ved psykolog om 14 dage. Mon ikke jeg kan fortsætte, hvis jeg når målvægt? Jeg håber det faktisk. Jeg er kommet rigtig langt, og jeg ønsker at komme længere.

Jeg er ved at konfrontere min frygt mod at mærke sult og lyst. Det har jeg aldrig turdet før! Så jeg er kommet et godt stykke, synes jeg. Men vægten er jo vigtig. Jeg ved det…. Skal nok få øget det sidste, så jeg kan komme på vedligehold. Er faktisk lidt nervøs for at skulle holde vægten. Nu har jeg i over to år skulle tage på. Det vil sige jeg var forholdsvis sikker, hvis jeg bare spiste lidt under vægtøgning. Men ved vedligehold er det anderledes. Derfor vil jeg gerne have støtten i Risskov. Nå, vi må se, hvad de siger. Uanset hvad så kæmper jeg videre!

Var til koncert i lørdags med Viktor i Herning. Vi så Peter Gabriel. Ret fed koncert! Vi spiste ude hele dagen og overnattede på hotel med buffet om morgenen. Eddermame skræmmende – men det gik godt! Jeg spiste fint anderledes mad og følte på intet tidspunkt, jeg mistede kontrollen, som jeg ellers altid er bange for.
Mandag var min veninde og jeg i Ålborg hele dagen. Vi spiste ude 2 gange. Det gik godt! Om aftenen var vi til koncert med Michael Falch! I love him J


Da jeg var ved psykolog, udtrykte hun bekymring over mit aktive sociale liv. Mens jeg har været i Risskov denne gang har jeg været ude og rejse et par gange, været til tre koncerter, sovet på hotel og spist ude en del gange. Hun var bekymret for økonomien i det og om jeg flygtede. Det er vildt morsomt, at hun ser mig sådan. Jeg er jo bare en totalt kedelig sofakartoffel J Men lige i denne periode har jeg været mere aktiv socialt, end jeg har været de sidste mange år. Jeg kunne berolige hende. Jeg har penge nok, og jeg flygter ikke… i hvert fald ikke ret meget…. J

10 kommentarer:

  1. Ååh nej, altså! Jeg håber virkelig ikke, at du bliver afsluttet. Nogle gange bliver jeg så frustreret over deres strenge vægtkrav i Risskov. Jeg ved godt, at det kan være nødvendigt, og i mange tilfælde er det også rigtig godt, at de har dem. Meeeen :-) Jeg synes jo, du kæmper virkelig flot, og at du skal have lov at fortsætte!

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde tanker :-) Ja, det er sgu svært med de rammer. For de giver jo mening - af og til :-)

      Slet
  2. Håber ik du bliver afsluttet, for du er virkelig kommet langt. Og måske de strenge krav får dig til at tage kampen endnu mere op, nu skal de små sidste 1,3 kg på.
    Jeg er også snart ved at lande på målvægten. ( tror jeg, for en måned siden manglede jeg 2,8) så det skulle jo gerne ik være meget tilbage. Kan godt sætte min ind i din fustration om vedligeholdelse. Det bekymre også mig. Og det er et punkt hvor man virkelig også har brug for støtte og hjælp

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Håber også, jeg får lov at fortsætte. Hold da op - så er du ved at være tæt på forhåbentlig. Det er sgu med at få det overstået.... siger den kloge :-) Vi må kaste os ud i det og få mod til at teste vedligehold. Det er nok ikke så slemt alligevel. Har jo engang prøvet det i 14 dage :-)

      Slet
  3. Der er da ikke meget plads til at være syg, det sted. Lyder næsten som om man skal være rimelig meget rask for at kunne honorere de krav. Hvem skal så hjælpe med de syge tanker. Ja, jeg er endnu engang målløs over dit behandlingssted. Jeg forstår ikke at det er de stærkeste som kan fortsætte. Jeg ville ikke få en chance dér :( Håber virkelig meget at du bliver i behandlingen, for nu skal den skide spiseforstyrrelse have én over nakken, for good! R

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære R,
      Ja, det kan godt være svært at få mening i deres krav. Det virker urimeligt. Men på den anden side har jeg jo før gået der i laaang tid uden at tage på og derved måske ikke få det fulde udbytte af behandlingen. Deres argument er, at man skal på målvægt, før man kan arbejde med det svære bagvedliggende.
      Nogle gange synes jeg, reglerne giver mening... andre gange synes jeg ikke. Jeg kæmper jo. Det kan godt være vægten ikke viser det, men jeg kæmper. Deres argumentation for en stringent vægtøgning er jo, at man ikke skal trække behandlingen for længe ud... eller sygdommen. Det giver jo mening. Hvis man kun øger med 100 gram om ugen, så er der eddermame lang vej. Og egentlig... det er sgu lige svært at øge med 500 gram som et kilo.
      Uanset hvad de beslutter, så kæmper jeg videre!

      Slet
  4. Kære Bettina. Hvordan mon det går dig? Kh. M

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du spørger til mig :-) Jeg har lige skrevet et indlæg om sidste nyt. Jeg vender tilbage i morgen, når jeg ved mere om behandlingen fremover

      Slet
  5. Jeg håber at de beholder dig i behandling der, speielt fordi du ønsker det.
    Krydser fingre for dig! Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi,
      Tak - det håber jeg også :-)

      Slet