torsdag den 15. december 2011

Gamle, svage krop

Min krop er i forfald. Sådan er det. Jeg har forstadier til knogleskørhed. Jeg skal til tandlæge for 75.000 kr. Jeg har tarm prolaps og skal opereres. Jeg har vaginisme og skal til fysioterapeut og sexolog. Og så er der det psykiske. Hvad fanden sker der? Hvad er det, jeg har budt min krop? Det er fandme sørgeligt. Hold op hvor jeg synes, der er mange konsekvenser, der skal rettes op. Jeg føler, jeg skal lære min krop at kende igen, men hver gang jeg udforsker noget nyt, så er der nye problemer, som jeg ikke selv kan løse. Pyha. Jeg prøver at bruge det konstruktivt. Prøver at tænke, at det sgu ikke er det værd at undlade smør eller ændre en bolle til en knækbrød. Det er sgu ikke det værd i længden med alle de fysiske konsekvenser.

En løsning på alt, kunne selvfølgelig være at stikke mig et gebis, en stomi, en lolita dukke til min kæreste, nupo pulver 6 gange om dagen… Farvel besværlige ting. Mon det er det værd? Alt er kunstigt. Hov glemte at bede om kunstige bryster. Det gør noget for selvværdet, har jeg hørt J Ja ja, humor er vigtig.

2 kommentarer:

  1. Puhaaa... Går lige pt igennem det samme, "men benægt, benægt, benægt" og "SÅ slemt er det da heller ikk" har indtil nu gjort, at jeg som sådan ikk har tænkt over det, som en samlet "pakke"! Men virkeligheden på skrift, rammer hårdt!!! Ku ikke være mere enig med dig, i at det i længden, ikke er det værd...
    Det første gang jeg giver mig til kende på din blog, men jeg har fulgt med på sidelinjen længe og kan så meget følge dig i alt, hvad du skriver.
    Jeg vil gerne lige gøre dig opmærksom på, at angående tænderne, så er det muligt at søge tilskud til at få det lavet! Mit overslag lød på lige knap 70.000,- men kommunen hjalp og min egenbetaling lød "KUN" på 14.500,-
    Ønsker dig en glædelig jul ;o)
    Venlig hilsen Heidi

    SvarSlet
  2. Hej Heidi,
    Tak for din tilkendegivelse. Det er rart lige at høre fra andre. Du skriver, du kender til det, jeg er på vej igennem? Har du lyst til at fortælle lidt mere? Ellers er det okay :-) Bliver bare nysgerrig.
    Det der med tænderne - det lyder da som om, der er muligheder for hjælp. Hvordan søgte du? Er det den der lov om engangsydelser eller?

    SvarSlet