torsdag den 23. august 2012

de svære hindbærsnitter...


Jeg bliver så ked af det, når mad kommer til at påvirke mit humør. Hvorfor bliver det ved med at være så svært? Jeg laver om- og genveje når det bliver for svært. Viktor og jeg var på vej i Føtex med en leverpostej, der var blevet muggen. Inden vi tog af sted havde jeg mange undskyldninger for at udskyde det. det er farligt at gå i Føtex. Ved jo ikke hvad vi ender med at købe. På vej derover møder vi sønnike. Han vil gerne med. Panik. Ved jo han gerne vil have kage eller noget andet. Overvejer at gå hjem. Vælger at gå med. Større kontrol over indkøb. Vi afleverer muggen postej derovre. Jeg overvejer at aflevere den og lade dem shoppe, da aflevering sker ved siden af bager med stor sandsynlighed for fristelse. Men hvis jeg afleverer, så skal de handle, og hvad finder de så på? Vi afleverer postej og får 25 kr. på gavekort ekstra. 

Jeg panikker. Ved jo, at sandsynligheden for, de blive brugt til kage er stor. Vi handler. Jeg render hurtigt rundt. Er helt stresset og bliver så irriteret over alle menneskene. Vil hurtigt ud. Ved kassen skal vi betale. Matias og Viktor har aftalt, at Matias henter hindbærsnitter, mens vi betaler. Panik! Jeg skal bruge alle mine kræfter på ikke at skælde ud eller moralisere over det dårlige i at spise kage…. Fuuuuck! Det er virkelig slemt, og jeg er tæt ved at eksplodere.
 Hjemme spiser de kage, mens jeg er i rummet med min kaffe. Undskyldningen fra min side er manglende sult efter frokost. Jeg er ved at eksplodere, mens de taler en masse om kagerne. Har lyst til at flygte, men jeg vil også gerne være sød, når nu Matias er her. Han er her jo ikke så tit, og jeg kommer lidt for ofte til at være sur, når han er her med efterfølgende dårlig samvittighed. Det er ikke hans skyld, han er en god dreng, som rigtig godt kan lide mig, og jeg kan lide ham. Det må ikke gå ud over ham.

Jeg klarede det i dag. Jeg flippede ikke ud og skældte ud. Det var svært, og jeg er tappet for god energi.
Bliver bare så trist, når jeg oplever, at det med mad bare fylder alt for meget og påvirker mit humør på den måde. Håber, det bliver nemmere med tid. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar