lørdag den 20. juli 2013

God vægtøgning

Der er sket en forandring. Jeg kan mærke, jeg er kommet ind i kampen igen. Jeg tror faktisk, jeg har accepteret, jeg skal spise nok og øge min vægt. Det er rart at have det fokus fremfor at følge spiseforstyrrelsens regler. Det er MIG, der bestemmer! I hvert fald de fleste gange J

Vi var til Grøn koncert i går. Det var en god oplevelse. Sol og glade mennesker. Sidst jeg var til Grøn koncert var i Aarhus for tre år siden. Der var jeg ret undervægtig. Jeg kan huske, der var flere der kommenterede mit udseende. Overhørte blandt andet denne her rammende bemærkning: ”Jeg vil godt nok hellere veje lidt for meget end at se sådan ud!” Tak for kaffe! Da vi var afsted sidst, måtte vi tage tidligt hjem, fordi jeg frøs så voldsomt. Der regnede meget og var koldt.

Men i år var en anderledes mere positiv oplevelse. Det var virkelig hyggeligt. Jeg brugte meget dum energi på at tænke på mad og se andre spise og tænke, om jeg skulle eller ikke skulle.. eller skulle. Nogle gange glemte jeg helt at lytte til musik. Jeg formåede heldigvis at bryde de der dumme tanker ved at sige, at nu skulle vi spise. Jeg fik jo ikke rigtig nogle af mine mellemmåltider, så da jeg mærkede, tankerne fyldte for meget, købte jeg en rulle chips, som vi delte! Det er sgu da stort. Og jeg har det faktisk slet ikke dårligt over det i dag. Ingen angst og ingen tanker om grådighed. Selvfølgelig en masse tanker om kompenserende adfærd, men indtil videre klarer jeg at holde planen!


I øvrigt – sidst jeg blev vejet, havde jeg øget med et kilo på 14 dage. Jeg havde ikke regnet med det, fordi jeg ikke syntes, min mave var blevet større! Whaaaaat!
Det er eddermame fremskridt. Normalt gætter jeg rigtigt, når jeg skal vejes. I hvert fald hvis jeg har taget på, så synes jeg, min mave er vokset enormt meget.  Men denne gang have jeg helt fred med min mave om morgenen, så det var for første gang nogensinde rart at have taget et kilo på. Jeg vejer et usynligt kilo mere J

15 kommentarer:

  1. Filme flot, det vil jeg give dig!
    Fortsæt i den retning! :-)

    SvarSlet
  2. Ej hvor er det et dejligt indlæg.
    Godt klaret
    Jeg bliver helt glad :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det er lang tid siden, jeg har haft et så positivt indlæg, så det er dejligt :-)

      Slet
  3. Du er for sej! Simpelthen :-)

    SvarSlet
  4. ej hvor er det godt at høre!
    Især om din grøn koncert dag i år!
    Du kom stærkt tilbage i kampen!

    SvarSlet
  5. Du er squ for sej smukke, og lækkert du havde en god koncert.
    Er i skrivende stund også lige hjemvendte fra en fantastisk Grøn koncert her i Aarhus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Havde du også en god Grøn Koncert?

      Slet
    2. Ja det kan du lige tro, jeg havde;-)

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov, Amette. Jeg fik vist slettet rigeligt :)

      Slet