mandag den 29. juli 2013

besøg ved diætist

Sikke en god modtagelse mit indlæg om mine tal fik. Jeg er virkelig taknemmelig for alle kommentarerne. 

Den støtte jeg får herinde er altså uundværlig!

Tak


I dag var jeg ved diætist. Har jo den her fine kostplan, hvor jeg skulle kunne øge 500 gram om ugen. Den har jeg jo finjusteret lidt med tiden, så det er blevet en vedligeholdelsesplan J Det går jo ikke mere. Ændres skulle den. Diætist fik mig med på at ændre den ret meget. Mit udgangspunkt var ellers, at jeg skulle følge den igen. Det motiverer mig at være i Risskov, så med Viktors hjælp skulle det være muligt. Men diætist mente, vi skulle ændre vildt meget. Alle mine krumspring blev noteret – og så blev der ellers puttet meget mere mad på! Jeg magter ikke mere mad.
6 kiks og frugt til eftermiddag! 2 hele rugbrød til senaften! Brød og 2 frugt til formiddag! Ekstra frugt til morgenmad. 

Pænt nej tak!

Så – nu er jeg motiveret til at følge den gamle plan, så noget fik jeg da ud af besøget. Viktor mukker lidt og mener, jeg skal følge den nye, fordi den gamle var jo åbenbart for svær. No way. Nu er der købt ind, så jeg kan følge den gamle – så frem med mælk til frokost, kakao til mellemmåltiderne og banan og majonæsepålæg til frokost. Jeg er så meget inde i kampen igen! Jeg er motiveret, fordi jeg selv har valgt. Jeg gør det, der føles rigtigt.


-          Det er så skønt atter at være i stand til at skrive disse positive indlæg fremfor alt det, jeg ikke fik, og hvor svært det hele er. Jeg er på igen!

9 kommentarer:

  1. Jeg tror på dig! Tak for motiverende og opløftende ord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :-) Håber, du selv er ved at finde lyset igen?

      Slet
  2. Yay, hvor er det fedt at høre! Jeg ved godt, jeg ikke har været "ude af kampen", så længe som du har i denne omgang - men jeg er med dig. Inde i kampen igen! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Og velkommen ind i kampen igen :-) Her er rart at være

      Slet
  3. Hej Betinna!!

    Tak for dine tal;-) Dem har jeg savnet lidt, for de fylder og betyder jo desværre meget ;-(

    Jeg kunne også godt tænke mig, at vide hvor mange kilojoule du skal spise for at vægtøge?

    Og hvor mange du spiser for at vedligeholde?

    Kære Bettina, jeg blev vild overrasket da du kom frem med dine tal..



    Knus fra mig;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, desværre betyder de skide tal en del.

      Jeg tror, min plan siger 11500 KJ. vedligehold er vel 2000 KJ mindre om dagen - eller 500 kcal.

      Hvorfor blev du overrasket over mine tal?

      Slet
  4. Betinna!! Ikke "dine" tal som sådan, men at du kom med nogle tal..

    Jeg har spurgt til dem før, hvor du ikke rigtig svarede.. ;-)

    Knus til dig :-)

    SvarSlet