torsdag den 1. august 2013

vægtøgning

I går var jeg i mestringsgruppe. Havde faktisk øget med 1 kg på de 14 dage siden sidst. Det er skisme da imponerende. Nu er jeg så en kende nervøs over at følge min kostplan helt. Hvis jeg øger rigtigt uden at spise helt nok, hvad pokker øger jeg så ikke med, hvis jeg spiser det hele? Jeg har besluttet mig for, det må komme an på en prøve. Jeg er nødt til at følge planen. Det har jeg jo sagt. I øvrigt var det okay med Risskov, at jeg følger den gamle plan. De stiller sig dog lidt tvivlende om, hvorvidt jeg er i stand til det. Jeg tror på det.  Jeg er stadigvæk topmotiveret. Dog kan jeg godt mærke, det er svært i dag. Jeg spiser det, jeg skal. Men jeg har stor trang til at bevæge mig.

I denne sommer har jeg ikke bevæget mig nær så meget, som jeg plejer. Det er godt! Meeen – det er sgu lidt hårdt alligevel. Kan godt mærke, hvordan det trækker i mig at cykle en masse – eller gå lange ture. Jeg gav lidt efter i dag og cyklede en lang tur…. Efter at have gået en tur med Viktor.


Det vigtigste for mig lige nu er altså, jeg er motiveret. Og jeg er ikke ved at dø over det ekstra kilo. Synes mine kraveben er mindre tydelige. Men det er sgu egentlig okay. Er for gammel til, det er charmerende med alt for udstående kraveben. Så det er sgu okay. 

5 kommentarer:

  1. JA, det er okay - mere end okay! Det er SEJT! :-) Du ved, man tager altid lidt mere på den/de første par gange(e). Sådan er det for mig i hvert fald - så jeg tror ikke, at du kommer til at øge for meget ved at følge din plan. Jeg er selv ved at forberede mig på en ordentlig vægtøgning efter weekenden - jeg har spist, som jeg skal siden mandag. Og jeg nåede trods alt lige at runde de seks kilo fra målvægten. Så der må komme en ordentlig øgning den første uge - men det er OKAY :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. 6 kg fra målvægt? Du har da givet den gas i ferien :-)
      Men jo - du har ret. Man øger altid meget i starten. Og så er der pludselig en uge, hvor man slet ikke har øget, selvom man har fulgt planen. Kroppen er ikke sådan at kontrollere...

      Slet
    2. Jae, altså, jeg har ligget stabilt to kilo under målvægt i det sidste lange stykke tid, så det er "kun" fire, jeg har tabt i ferien. Men du har ret - det er gået ret skidt. Men som du kan se i min kommentar til dit nye indlæg, går det også ret hurtigt den anden vej igen :-)

      Slet
  2. Så cool Bettina, bliv ved og kæmp og jeg kæmper med i samme bås.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helena :-) Du skriver altid så gode og omsorgsfulde tanker. Håber, du er lige så god ved dig selv

      Slet