søndag den 4. august 2013

Stadig inde i kampen

Det går stadigvæk godt. Det er svært at vælge rigtigt hver gang, og det er voldsomt angstfremkaldende at drikke kalorier igen. Mælk og cacao. Har endda købt den rigtige cacao – og ikke den sukkerfrie, som jeg godt kunne være fristet til J

Men jeg vil den her gang. Vil de sidste kilo i mål, så jeg kan prøve at stabilisere. Nu har jeg skulle tage på de sidste tre år. Havde vist en uge eller to med vedligehold, men jeg tabte mig så grundigt, at det var øgning igen. Og så blev målvægt sat i vejret. Så ingen vedligehold til mig… Men nu vil jeg! Jeg gider ikke lade maden styre mit liv. Jeg vil og kan så meget andet.

Anoreksien trækker i mig. Det er helt vildt. Forleden valgte jeg at købe en dårligere kvalitet smør, fordi der var lidt færre kalorier i. Altså! Jeg er begyndt at læse en masse om anoreksi på Instagram. Hallo! Tæller ikke kalorier som sådan… men jeg drømmer om at købe light produkter og gulerødder J Jeg gøre det ikke. Jeg vælger rigtigt!
Jeg håber, det er de sidste krampetrækninger, inden den giver helt slip. 

4 kommentarer:

  1. Du er så sej!!
    Nu skal det være, og jeg er med på den. ( det meste af mig i hvert fald)
    Kender det bare så godt det med at drømme om at købe light, ingen kulhydrater og jalousien over at andre går på kur.
    Men det går, ikke mere.
    Jeg syntes det er godt klaret bare at du spiser smør, dog er baggrunden for valget lidt spiseforstyrret.
    Og som du selv siger, det går jo ik bare væk fra den ene dag til den anden

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Og godt du er med. Pyt med dem der kæmper for at undvære kulhydrater. De er sgu nok alligevel misundelige på os, der gerne skal spise det forbudte. Havde du spurgt mig for 5 år siden, ville jeg i hvert fald være viiildt misundelig :-)

      Nej, det går ikke væk fra den ene dag til den anden. Men det bliver nemmere... eller anderledes. Udfordringerne bliver heldigvis anderledes, og så er det nemmere at forholde sig til.. tror jeg :-)

      Slet
  2. Jeg kender det godt - når man ikke selv må udleve sine anorektiske tanker, må man udleve dem på andre måder. Ved at læse om anoreksi på nettet og alle tænkelige steder osv. Sådan har jeg det i hvert fald i perioder.
    Du kæmper sejt! Og vi gør det sammen. Jeg kan så oplyse dig om, at jeg havde taget 1,4 kg på til i dag. Jeg havde nu også regnet med det - havde faktisk forventet værre efter de sidste par uger. Kroppen bliver som en svamp, du ved :-) Men ja. Ville bare fortælle dig det, så du ved, du ikke kæmper alene.

    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du deler :-) Jeg havde spekuleret over, hvordan du tog din forventede øgning. Flot klaret!
      Det er rart, vi er flere, der kæmper sammen. Det gør det hele en smule mere overskueligt. Sammen er vi stærke :-)

      Slet