tirsdag den 2. juli 2013

mig og Mads Mikkelsen

Længe siden. Har været på ferie. En uge på den fantastiske ø Mallorca. Rigtig god ferie! Så skønt med en uge væk fra alle rutinerne. Maden var selvfølgelig totalt svær; men det var svært på en anden måde. Jeg spiste eksempelvis morgenmad fra buffet. Jeg fik både pandekager og omelet. Og nutella J Det er jo fint. Men – så blev de andre måltider lidt sværere, og jeg kom til at levne en del. På den anden side klarede jeg et måltid på Mac Donalds; om end jeg levnede en del. Det er ikke nemt med alle de udfordringer. Men vi havde en rigtig god ferie – og det er det vigtigste i første omgang.
Lidt stemningsbilleder…

Fra Sankt Hans hvor jeg rent faktisk spiste det nylavede snobrød :-) Og det smagte godt - specielt med lidt pålægschokolade i.

Totalt smukke Mallorca

Og så lige det bedste billede :-)




Jeg synes, det er svært at være startet i behandling i ferien. Risskov holder jo også ferie – eller psykologen gør i hvert fald…. Og så er det altså næsten som at være foruden støtte. Det er jo ikke rigtig startet op… og det er ikke kontinuerligt her i starten. Jeg føler, vi selv skal klare strabadserne her  i starten, og det kan vi jo for pokker ikke… så havde jeg ikke søgt hjælp. Jeg har lige spist formiddagsmad for første gang i laaaang tid. En ambivalent fornemmelse. Det er jo vejen frem!

12 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre, at du havde en god ferie - og at du kæmper. Det er sejt!

    Kan godt forstå, du har det svært med at starte i behandling på det her tidspunkt. Jeg synes altid, ferierne er svære sådan nogle steder - jeg har svært ved ikke at sidde tilbage med følelsen af, at behandlere da ikke bare kan holde ferie, når de har med syge mennesker at gøre - for vi kan jo netop ikke holde fri fra vores sygdom! Men jeg ved det selvfølgelig godt, de skal også have ferie. I hvert fald forstår jeg godt, at du synes, det er svært!

    Knus og tanker til dig. Og super gode billeder :-) Jeg elsker Mads Mikkelsen. Han bliver ved med at være ret lækker, synes jeg...

    SvarSlet
  3. Hvor er det sejt gået af dig med din ferie og de problematikker, som jeg ved kan opstå i udlandet med mad, som er fremmed.
    Men det ser ud til, at du trods alt har haft en dejlig ferie og ikke mindst mødet med selveste Mads Mikkelsen :-)

    SvarSlet
  4. Ps dejligt med lidt billeder af dig her på bloggen ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg syntes du har klarer det super godt i din ferie! Det er alligevel mange udfordringer på kort tid.
    Men det er en lidt træls tid at være startet i behandling. Jeg skal heller ik selv til samtale som normalt, for de skal jo selvfølgelig også holde deres ferie.
    Min kontaktperson var dog lidt i tvivl om at ville kunne lade være med at kompensere. Så fik af vide at hver gang jeg ville gøre det, skulle jeg lige tænke på hende og hvad hun ville sige. Lidt underligt, og har ik rigtig brugt det endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og og og. Skide godt billede mad Mads Mikkelsen ! Han er og forbliver en lækker snack

      Slet
  6. Neeeejh, en lækker en på det sidste billede :D

    Jeg synes det er mega svært når man 100% selv skal synes at man "klarer sig godt". Det er jo meget nemmere at skulle "imponere" nogen (familie, kæreste, venner) end selv at være glad for det, for spiseforstyrrelsen synes jo netop IKKE at man klarer det godt..

    // Maria.

    SvarSlet
  7. Hej Bettina!!

    Godt at høre fra dig, men det havde jo sin gode grund;-)FERIE!!

    Skal lige høre, hvilken BMI tal skal du op på? BMI 20 ikke?

    For at kunne forsætte i grupperne..

    Du kan jo lige så godt vægt øge med et halvt kilo om ugen og

    gerne mere.

    Ved godt det er svært, men der er ingen gylden middel vej, tro

    mig. Det bliver DIN KAMP med hjælp fra Center mod spiseforstyr-

    relser. Og sejt, du spiste formiddagsmad! Du skal jo til det før

    eller siden;-)


    Knus fra mig;-)

    SvarSlet
  8. mente center for spiseforstyrrelser;-)

    SvarSlet
  9. 我好羨慕你
    you are tooooo lucky!

    SvarSlet
  10. Tak for alle jeres kommentarer. Det betyder rigtig meget for mig, og jeg er taknemmelig over, I læser med og følger min kamp :-)

    SvarSlet
  11. åååh jeg elsker dit smil.
    Du er så køn.
    Og så elsker jeg at følge din blog :)!
    God sommer herfra!

    SvarSlet