søndag den 7. juli 2013

Tanker om kroppens størrelse

Totalt dejlig dag i dag! I går – rigtig dum dag. Var slet ikke oppe af sofaen. Havde hovedpine. Vi skulle have været i byen, men den gik ikke. Det er pudsigt. Når man er psykisk ustabil, så bliver et hvert fysisk symptom nøje gransket. Havde jeg mon hovedpine, fordi jeg ikke magtede at være i byen med dertil hørende drikkelse og måske spise? I think not. Den var vist reel nok. Har været stresset det sidste stykke tid, så det er nok derfor. Så noget andet psykisk udløste måske hovedpinen… anyway… I dag er det bedre J


Viktor og jeg var nede og se Beach Handball. Der blev afholdt EM her i Randers. Vi ville bare lige ned og snuse. Det endte med, vi så semifinalen mellem Tyrkiet og Danmark. Vi vandt J ret underholdende kamp. Jeg havde travlt med at studere deres kroppe. Det var jo unge, sunde og veltrænede mennesker. Jeg må ikke sammenligne mig med dem! Min krop er 38 år og derfor ikke i nærheden af at skulle ligne deres. Det slog mig, hvor forskellige de så ud. Jeg tror, alle kroppe er ens – mere eller mindre. Altså – enten er man tynd eller tyk. Hvordan kan man så være tynd, når der er nogle, der er tyndere end mig? Giver ikke mening.. men det forklarer nok bedre mit forhold til min krop. Altså. Det jeg ville frem til var egentlig, at det var sundt at se de forskellige kropstyper. 

Vi er ikke alle ens

Og det er godt nok!

Her er lige et hurtigt billede af mig i haven forleden, da der var mega koldt

1 kommentar:

  1. JA, vi er alle forskellige! Og i mange tilfælde er det faktisk ret smukt.
    Jeg har en veninde, der vejer tyve kilo for meget. Hun er så pænt skruet sammen, synes jeg, selv når hun går i byen i lårkort og tætsiddende kjole. Det er tit slet ikke vægten, det handler om. Og alligevel er det de tændstiktynde piger, som jeg helst vil ligne. Måske handler det om, hvad man helst vil udstråle? Hvad man føler, der passer bedst med hvordan, man har det indeni? Det, tror jeg, det gør for mig nogle gange. Man er vel lidt enten/eller menneske :-) Okay, forvirrende tanker :-)

    Tænk, hvis man kunne se på sig selv selv, som man ser på andre smukke mennesker....

    Knus :-)

    SvarSlet