fredag den 12. juli 2013

Rugbrød med riiiigeligt smør :-)

Sikke nogle travle dage. Godt jeg har ferie, fordi ellers var der da slet ikke tid nok. Sommeren er her jo, så jeg har travlt i haven, samtidig med jeg har ageret hjælper for Viktor, der har fået sine øjne opereret. Det er så sejt. Han skal ikke bruge briller eller linser mere. Utroligt hvad en operation – og penge! – kan gøre J Dejligt for ham. Det har betydet, vi har været en del i Århus.

Så – overordnet en travl men god tid. Jeg har det faktisk helt godt J Det er smaddersvært at spise efter planen, men jeg forsøger… så´n da. En del af mig forsøger rigtig hårdt, mens en anden del af mig higer efter at tabe mig – eller i det mindste spise restriktivt. Men jeg holder ved. Jeg forsøger i hvert fald. Forleden smurte Viktor mine rugbrød som aftalt. Synes godt nok der var meget smør på… men det gled ned.

 I dag har vi fået en stor gammeldags is. Normalt vælger jeg sorbet is for at spare lidt kalorier. I dag valgte jeg med lysten! Fik en kugle med italiensk cookies is og en med after eight – OG guf med chokoladesmag J Sikke en sød omgang. Men det hele blev spist. Prøver at undgå det der med at levne. Det er så dumt. Tit sidder jeg under hele måltidet og planlægger, hvad jeg skal levne. Hallo!!!


Nå.. ikke meget fra mig i dag. Vil bruge lidt tid på at læse op på blogs. Det er lang tid siden. 

6 kommentarer:

  1. Sådan! Sejt :-) Og guf med chokoladesmag? Dét har jeg aldrig hørt om. Enten er det noget nyt, eller også er det tegn på, at det er ved at være tid for mig at spise is igen :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :-)
      Ja, du må have dig en is med guf :-) Der er en italiensk biks i Randers, der laver guf med hvid chokolade smag. Helt genialt

      Slet
  2. Det er dejligt at have travlt hvis det er dejlige aktiviteter man har gang i.
    Jeg bruger også en del tid i haven, når jeg kan komme til det.
    Syntes godt nok også det er godt klaret af dig at turde lade kæresten smøre dit rugbrød. !!
    :D det lyder til du igen er ved at nyde livet noget mere end bare for en måned siden, det er dejligt at læse!
    Og mmhm chokolade guf, det gad jeg da også godt prøve, har altid tænkt det ville passe bedre oven på ens chokolade is også.
    Syntes det var godt du gik med lysten, for hey så får man jo det behov tilfredsstillet og det er meget bedre end bare at vælge "halvt".


    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har fået det bedre. Der er mere styr på maden, efter jeg har erkendt, jeg skal have hjælp til det. Det er rart!

      Guf med hvid chokoladesmag ER godt :-)

      Slet
  3. Hvor er det bare sejt gået af dig både det med smøren på rugbrødet, men også isen.
    Måske det skyldes det dejlige sommervejr, og du måske kan rette fokus på haven, og at du måske ikke skal tænke på at skulle levne, men derimod følge kostplanen?
    Jeg ved det ikke, men jeg kan i hvertfald mærke på mig selv, at jeg får meget lettere ved at spise, når vejret er så skønt som det er lige for tiden, og samtidig have fokus på noget andet som mit studie, venner, familie og mine kreative sysler.

    Rigtig god sommer til dig og forsat det gode arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar. Det er rart, du læser med :-)

      Ja, jeg tror også, det er lidt nemmere, når der er sommer. Alt er lyst og godt - en ny begyndelse :-)

      Slet