fredag den 3. maj 2013

Har ikke kræft!

Bare lige et kort indlæg fra mig. Var ved læge angående kræft angsten. Han beroligede mig men valgte dog at lave en henvisning til gynækolog og blodprøver. Kom til allerede næste dag. Der er ikke  noget tegn på kræft. Det ser fint ud! Ingen kræft! Total lettelse. Måske er min cyklus ved at komme i gang igen. Er så skræmt over det, selvom jeg jo godt ved, det er det sunde og gode. Fik taget blodprøver i dag, hvor man kan se, om jeg producerer de nødvendige hormoner til at få en sund cyklus. Var også oppe i morges og blive knogle scannet. Håber, det ikke blevet værre. Gider virkelig ikke blive pukkelrygget!

Da jeg cyklede fra sygehus, kom jeg til at cykle en omvej. Fik det træls med det. Sgu da for dumt. Ringede hjem og aftalte, jeg skulle tage rundstykker med hjem. Rundstykker har været forholdsvis sikre for mig at spise. Nu er de ved at være farlige igen. Det gider jeg ikke. Spiste fint rundstykker. Tankerne var svære at holde ud efterfølgende. Cyklede ud i haven - selvfølgelig med omvej... Skulle bare læse faglitteratur i solen. Det gik ikke. Måtte luge og være aktiv. Heldigvis er det også ret terapeutisk, så det var da godt for noget. Gad bare godt det var mig, der bestemte og ikke angsten.
Nå, så ringede Viktor og spurgte om, vi skulle spise frokost i byen og sidde ude. Han havde tjekket menukort og vidste, jeg kunne spise der. Kunne ikke sige nej til ham, når han nu havde gjort det så godt. Det var godt, jeg sagde ja. Det var så hyggeligt at sidde i solen og spise. Sandwich gled ned.... Godt nok på bekostning af eftermiddagsmad. Ja ja. Rom blev ikke bygget på en dag. Nyt er eet dog, jeg har motivation en gang i mellem. Den er hurtigt væk igen, men det er længe siden, den overhovedet har været her.

Skal til samtale i Risskov 11. juni ved gammel behandler. Det er okay. Har dog panik tanker og vanvittig lyst til at tabe mig, mens jeg kan. Heldigvis ved jeg jo, hvilken kamp det er at komme op igen, så det afholder mig fra at gøre dumme ting.

Så - alt i alt er det en god dag :)

9 kommentarer:

  1. Dejligt at høre, at du ikke har kræft! :-)
    Og jeg synes faktisk også at kunne fornemme en lille smule mere motivation imellem linjerne i dette indlæg. Du er sej, og godt, at du har fået tid på centeret nu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Og dejligt du kan læse noget motivation i mit indlæg. Jeg tror, der er en snert af det. I hvert fald mere end der har været længe. Ja, det er fint at skulle til Risskov igen.... selvom jeg synes, det er vildt pinligt, og jeg er alt for stor til at være dernede... Ja, you know :-)

      Slet
  2. Phu hvor er jeg glad for at høre, at du ikke har kræft. Og sejt af dig, til trods for anoreksiens stemme, at du valgte at sige ja til frokost med din kæreste. Den lorte sygdom skal fandme ikke spilde dit liv kære Bettina. Det er du simpelthen for god til. Rigtig god weekend og nyd nu det dejlige vejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helena. Ja, det var gode nyheder :-)

      Hvordan har du det egentlig? Så billeder af dig på FB. Du er meget tynd. Er det okay? Får du noget hjælp? Jeg kender ikke så meget til din situation, men jeg bliver bekymret, når jeg ser dine billeder. Dit liv skal ikke spildes af sygdom!!! God weekend til dig også :-)

      Slet
    2. Åhhh hvor er det sødt af dig, at spørge ind til mig. Jamen jeg har det sådan set okay, formår at kunne holde sammen og klarer praktikken. Men kan samtidig også godt mærke, at det kræver ekstra af en ude i institutionen med så mange børn der kræver ens opmærksomhed. Selvfølgelig er jeg stadig super glad for det, og det er såmendt også stadig den rette beslutning med valg af uddannelse, men ligesom dig så er hver dag en kamp med denne F....... Sygdom, og jeg havde med glædelig været den foruden. Heldigvis er sommeren på vej og jeg kan mærke, at den både for dig og mig bringer livsmod ind i hverdagen. Kram herfra.

      Slet
  3. har lige kigget meget af din blog igennem. og tænkte jeg lige ville skrive. hmm. men vil gerne gøre det privat. har nemlig nogle spekulationer og spørgsmål, sidder nemlig selv i samme situation som du har/og er i. min mail er justine.battaglia@gmail.com kan du evt. skrive en mail til mig? :)
    knus

    SvarSlet
  4. Er glad for det ik var kræft.
    Og jeg syntes at du har været sej :)
    Kan godt følge dig i glæden af at lave noget, som man SELV vælger! Det vigtigste er at gøre noget man godt kan lide.
    Havearbejde er dejligt !
    Måske både for spiseforstyrrelsen men også for dig, hvid du nyder det. Det gør jeg i hvert fald.
    Man skal lære at handle i nuet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Havearbejde er skønt. Og du har ret. Tror, jeg vil fokusere på det rare i det og så eliminere den stemme, der nyder det pga øget forbrænding!
      Ja - handle i nuet. Det er så rigtigt.. og så svært :-) Jeg kan alt i tankerne... og er mester i at udskyde behov og snakke om at handle. Er bedre at handle i nuet!

      Slet