søndag den 23. oktober 2011

de der kalorier

Ja... hvis et kanel knækbrød "koster" 60 kcal og smager fint uden smør og pålæg, så svarer det vel fint til 2 knækbrød med smør og pålæg??? Damn, det er godt, jeg ikke skal til eksamen i kalorie tælling. Jeg var så dygtigt holdt op med at tælle kalorier. Det er jo for fanden ligemeget - og man bliver helt snydt af deklarationer. Læste foreden, at Sunset sandwich vejer alt for meget og indeholder derfor flere kalorier. Selv med den viden vælger jeg de knækbrød med 55 kcal frem for dem med 60 kcal. Pyt med smag! Ville dø hvis jeg skulle spise de der 5 kcal mere. Og 2 knækbrød om dagen - så er det 10 kcal. Hvad kan det ikke blive til på en uge??? 70 kcal!!! Det er jo et helt knækbrød mere.....

Jeg gider ikke kalorietælling. Gid jeg kunne blive talblind, når det handler om de små bæster. De flinke forhandlere er blevet så gode, at de sætter kalorieantallet på forsiden. Så behøver jeg ikke engang vende tingene op. Jeg kan hurtigt scanne henover hylden og se, hvor der er færrest i. Smart i en fart. De hjælper mig sågar med potionstørrelser. Bare træls når en potion er 30 gram; det er for bøvlet at udregne indholdet for 100 gram. Så skal jeg alligevel vende varen om og læse. Måske skal jeg downloade en masse apps, så jeg rigtig skal svælge rundt i kaloriernes tillokkende verden. NEJ - gu skal jeg ej. Skal tænke - et knækbrød er et knækbrød. Jeg skal vælge udfra pris, økologi, smag... alt andet end kalorier.

The irony talks for itself

Ingen kommentarer:

Send en kommentar