torsdag den 19. juli 2012

anorektisk tankemylder


Synes, at anoreksi tanker fylder sindssygt meget i tiden. Selv om natten drømmer jeg om, hvad jeg skal spise, om indlæggelse og andre sf relaterede emner. Måske fordi jeg har været lidt aktiv på facebook med daghospitalet. Jeg tænker, at det er godt for mig at tale med andre, der har genkendelige problemer. På den anden side kommer sf til at fylde relativt meget i mit liv. Samtidig ved jeg jo også godt, at jeg lige pt ikke har det helt store indhold i mit liv. Der er ferie og møg vejr. Der sker jo ikke det vilde. Måske er det bare sådan i perioder, at det fylder mere end i andre. Eller måske er det fordi jeg ikke spiser helt nok. Gik i dh med én, der kunne mærke rigtig mange anorektiske tanker, hvis hun bare gik lidt under kostplanen.

Kan også mærke det i forhold til Viktor. Skjuler det skrabede smør for ham og bliver ganske fornærmet, hvis han påpeger, jeg mangler noget mad. Samtidig med forsøger jeg stadigvæk at leve som ham. Altså ikke tænke så meget over tingene selv, men bare lade ham bestemme og så drive lidt med. Det betød så slik i går aftes J Det gode ved den aftale var så, at der var mums jordbær til aftensmad. Give and take J

Ellers alt vel her. Jeg klarer mig trods det dårlige vejr. Forsøger at finde passende mængder af aktivitet for dagen. Springer ikke uplanmæssigt rundt, men har et ganske lave ferie aktivitets niveau. Prøver at overbevise mig selv om, det er helt okay. Samtidig har jeg drømme om at svømme, at cykle, at løbe. Drømme er rare – og jo heller ikke helt urealistiske. 

4 kommentarer:

  1. Kender virkelig godt til de drømme...... Af og til må jeg holde pause fra SF relaterede grupper/debatter på facebook. Jeg kan få det dårligere af at høre om andre...

    De bedste tanker herfra... <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Men det er da vildt, at det fylder selv om natten. Det er eddermame ikke meget ro, vi får fra sf. Jeg tænker ofte over, om det er sundt at beskæftige sig med sygdom på facebook og andre steder, men det er svært at lade være. Både fordi jeg jo efterhånden får mere og mere sympati med "jer", og fordi det er jo noget, jeg interesserer mig rigtig meget for og lever for de gode historier.

      Slet
  2. Tror det med at gå under sin kostplan, virkelig gør noget.
    For hov, så er man jo stærk igen, man 'gør jo noget' , og måske kan man gøre det igen'?
    Sådan har jeg det i hvert fald..
    Jo oftere jeg følger planen, jo oftere kan jeg rent faktisk glemme det med 'at snyde' .
    Hmm .. bare en tanke.
    Knus<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, du har ret - eller jeg ved det jo via erfaring. Alligevel er det så skide svært at rette ind igen, når først man er ved siden af planen. Fordi du har helt ret - snydetankerne formindskes drastisk, når man følger planen slavisk.

      Slet