fredag den 14. september 2012

2 kg. TO kg!


Har lige været til pensionist træning. Var ved at dø … seriøst! Eller så´n da…. Vejer mig jo altid dernede. Må ikke – men kan ikke lade være. Vægten har jo været lidt på nedadgående, så jeg havde regnet med at have taget lidt på. Har faktisk fulgt planen rimelig… så´n da. 
Nåmen, vægten fortæller så ubarmhjertigt, at jeg har taget 2 kg.  på. TO kg. Det er jo ikke muligt, men ikke desto mindre sagde den det. Min træning blev så forstyrret af mine tanker. Jeg gav den max gas og planlagde at droppe spisningen det næste stykke tid. 2 kg! er sgu meget på en uge. Inderst inde vidste jeg godt, det nok ikke var helt rigtigt. 
På den anden side plejer vægten at være korrekt. Har aldrig haft problemer. Panik. Og træls jeg slet ikke nød træning og afspænding. Kom dog frem til noget godt i tankerne. Ville fortælle Viktor om øgningen, selvom jeg skammede mig. Ved jo af erfaring, at når jeg taler om det, så fylder det mindre. Vidste jo også, at hvis ikke jeg talte om det, så ville jeg skære for meget fra. Og jeg skal jo for pokker tage på. 
Efter træning ville jeg veje mig igen. Stikket til vægten var igen taget ud hvilket undrede mig. En med kursist fortæller mig så, vægten er i stykker. Den vejer 2 kg for meget!!! Pyha!!! Var så lettet. Er helt høj nu…!!! Det var godt nok angst fremkaldende. Dumme vægt der stadigvæk fylder så meget i mit liv. 

Nu vil jeg nyde weekenden!

2 kommentarer:

  1. Reddet på målstregen vil jeg sige her.

    Utroligt at man går sådan i panik. Nu "spildte" du en god træning fordi du skulle panikke over hvad vægten sagde, også var det ikke engang rigtig...

    Men det er jo et alt for genkendeligt mønster.
    De dage hvor min vægt siger nogle 100 gram mere, så begynder min tankegang at kredse i hvordan jeg nu kan undgå at denne øgning fortsætter.
    Så lever jeg tit af flydende "kost" som drikkelse uden kcal, lette ting som grønt og lidt frugt også skal jeg helst træne.
    De dage er et helvede for en... Der er simpelthen ikke plads til andet end at tænke over hvordan man får vægten til at falde tilbage igen!

    Men keep up the good work! Du kommer ikke til at tage det hele på uden at opleve panik, men du er på vej til at ændre dit liv til noget bedre. Men det tager tid, tilvendning og ikke mindst tankevendning!

    Knus og god weekend

    SvarSlet
  2. Altid rart at høre jeg ikke er alene med mine problemer. Nogle gange føles det bare så latterligt og pinligt, at jeg ikke har mere styr på det. Så føler jeg, jeg er den eneste i hele verden, hvor den slags ting dukker op og driller. Nemlig - et helvede er det. Fordi vægtøgning er så angst fremkaldende - samtidlig med, det føles så latterligt, fordi jeg jo godt rationel ved, det er ligegyldigt, hvad et tal siger.
    Ja, det tager sgu tid at vende de der tanker!

    SvarSlet