mandag den 24. september 2012

monday monday


På banen igen efter en dejlig weekend J Vejret var jo lidt la la, men det betød jeg fik læst en masse lektier. Jeg synes altid, jeg er bagud med læsningen, så det var rart med god læsetid. Jeg har opgivet at lave lektier hjemme. Kan simpelthen ikke koncentrere mig. Er så heldig at bo tæt ved biblioteket, så det benytter jeg mig af og bruger stedet til lektielæsning. Det er så koncentreret og godt.

Søndag drog vi ud i kolleren, og så stod den ellers på hækkeklip og have fræsning. Er så vild med det. Jeg klippede hæk med både saks og hækkeklipper. Så god en fornemmelse og synslig resultat. Tror, det er sidstnævnte der tænder mig. I min verden er mange ting snakke ting, og løsninger er først synslige over tid. I en have er det dejlig konkret. Da jeg havde været haven rundt indeni og udenfor, ja så var hækken klippet. Slut færdig. Så tilfredsstillende.

Viktor besluttede at det hårde arbejde skulle belønnes med aftensmad på den kinesiske wok house. Har efterhånden spist en del gange deroppe, så det er forholdsvist sikkert. Var nede og tisse deroppe. Mindedes alle de gange jeg har kastet op på de wc´er. Min mad var ret stærk, og jeg kunne så tydelig huske, hvor grimt det var at kaste stærk mad op. Kan godt være, det brænder på vej ned, men det er eddermame så meget værre, når det skal op igen. Er så glad for jeg ikke kaster op nogensinde mere. På den måde er jeg jo god. Når noget er lov, så er det lov. Jeg er holdt op med at ryge, ergo har jeg ingen rygetrang, fordi rygning er ikke en mulighed J Det samme er tilfældet med opkast.

2 kommentarer:

  1. Det er sjovt - jeg har det på præcis samme måde med det opkast. Efter jeg lavede en "lov" om, at det ikke var en mulighed, har jeg heller ikke haft lyst til det. Tænk, hvis man kunne bruge den alle steder... kontruktivt... På den anden side skal der også være en balance. "Pizza er ikke en mulighed - så derfor har jeg slet ikke lyst til det". Den holder jo ikke, vel? ;-)

    Tænker på dig :-)

    Knus.

    SvarSlet
  2. Trine - dit skønne menneske!
    Ja, "love" er gode. Der har vi eddermama nogle kompetencer, der vil noget. Nope.. pizza muligheden er ikke så konstruktiv. Men tænk om loven kunne være, at vi skulle følge kostplanen. Det er derfor ikke muligt at snyde, fordi den mulighed findes bare ikke. Det ville være cool :-)
    Alt vel i din del af verden?

    Knus

    SvarSlet