fredag den 30. september 2011

Fredagstanker

Sidder på skolen i det nordjyske. Trænger til lige at slå hovedet lidt fra. Det er sgu hårdt sån at bruge hjernen i længere tid ad gangen på noget, der eddermame kræver, man holder tungen lige i munden. Det er så noget sværere pt, hvor tankerne kredser så meget om mad. Hvordan fanden er det lige, man kommer ud af det igen? Jeg gider ikke tænke på mad. Det er jo så ligegyldigt (udover man dør, hvis man ikke spiser)…. Men det fylder bare mine tanker så meget. Synes, jeg har for mange valg, når jeg er alene. Det er så svært at gøre det rigtige.
Jeg vil så gerne være kommet videre. Jeg vil gerne være i stand til at identificere de følelser, der besværliggør spisningen. Jeg når bare aldrig dertil, fordi vejen er fyldt med så mange bump, og jeg synes, jeg bumper lige ind i dem alle. Arghh…
Nå.. on the bright side: i morgen skal jeg til brunch fødselsdag hos veninde. Det er en årlg begivenhed, og det er ren hygge. Vi er somregel den samme flok, der mødes. En god blanding af hendes veninder, kollegaer og familie. Det er ret hygsomt lige at se, hvad der er sket i løbet af et år. Sidst de så mig, vejede jeg 20 kg mindre end nu og var lige på kanten af indlæggelse. Fuck, der er sket meget på et år. Gad vide hvor meget der er sket for dem.
Efter brunch tager veninden og jeg i bio og ser Dirch. Den er jeg spændt på. Den skulle være ret morsom. Jeg kan faktisk godt lide danske film. Der er noget tradition ved at se dem.. noget dansk kulturarv tror jeg.
Så – lørdag er altså både brunch og popcorn. Ikke noget problem. Problemet er at få de andre måltider også.
Søndag skal jeg til fødselsdag ved niece. Til eftermiddagskaffe. Det betyder boller og kage. Igen – husk at få de andre måltider også. Jeg prøver at tænke, at jeg ligeså godt kan tage kampen nu. Hvis jeg spiser for lidt eller kompenserer, så udskyder jeg jo bare smerten. Den bliver jo heller ikke mindre med tiden. Jeg er nødt til at konfrontere den. Jeg er så fornuftig, så fornuftig.. i tankerne. Håber, det holder stik i virkeligheden---

Ingen kommentarer:

Send en kommentar