lørdag den 20. oktober 2012

Tyk, tyk, tyk

Dagens følelse er tyk. Jeg føler mig stor og uformelig, og det har jeg gjort et par dage nu. Det nager mig. Ville ønske, jeg kunne veje mig. Mit kongerige for en vægt! Skal vejes på onsdag. Håber, det dæmper angsten lidt.

Har haft fødselsdag siden sidst. Magtede det faktisk ikke, fordi jeg havde det så dårligt psykisk. Heldigvis holdt jeg ud og endte med at have en rigtig hyggelig dag :-) Vi tog ikke ud og spise, som vi ellers har for vane. Pengene er ret små efter fødselsdags-gave-supplering til iPad. I stedet hyggede vi med slik og film. Og ja - det var okay hyggeligt. Slik vejes af og er derved nogenlunde tryg spise en gang om ugen. Selvfølgelig ikke i nærheden af det trygge knækbrød med 35 kcal i en skive..... STOOOOOP

Havde gæster igen i dag til morgenmad. Spiste franskbrød. Det er stadigvæk sindssyg svært, fordi det er så mere usikkert end rugbrød. Ved ikke hvorfor. Kaloriemæssigt ligger det sikkert lavere grundet vægt. Måske er det fordi, det er forbundet med større lyst end pligt-spise-rugbrød. Franskbrød med nutella smager bare bedre end rugbrød med hamburgryg. Og det er helt okay! Selvom det ikke føles sådan.... Lyst til mad er en fundamental glæde i livet, som jeg skal lære at anerkende uden at frygte den!

Da jeg gik i dags hospital, gjorde de meget ud af at lære os, at når måltidet er slut, så er det slut. Ikke flere tanker skal spildes på det. Det foregående måltid skal ikke bestemme det næste. Har jo altid meget lyst til at spise mindre efter noget anderledes/fed mad for at kompensere. Nu har jeg lyst til resten af ugen at springe mindst et måltid over om dagen for at kompensere. Don´t do it!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar