onsdag den 4. januar 2012

Deller eller ikke deller

Så må jeg hellere få nedfældet lidt ord igen. Er jo et glad menneske nu hvor alt julen og nytåret er veloverstået. Nu er der så lige et par eksamener, der gerne skulle bestås med ekstra glans. Ja ja. De skal jo bare være beståede. Der er tale om 2 vidt forskellige fag. Det ene er ret interessant og omhandler læring og digitale literacies, som jeg jo synes er vanvittig interessant. Den opgave afleverede jeg mandag. Nu sidder jeg så med haderen. En opgave om hvorledes der indekseres. Hvordan gemmes data bedst for øget genfindingsresultat. 
Bla blah. Det er bare så kedeligt. Og jeg skal aldrig være indeksør. Det er bare uinteressant. Alligevel forventes det af mig, at jeg skriver en opgave, der fandme skal bedømmes med et tal. Kravet til mig fra mig er jo intet mindre end top karakter. Ville være befriende at skrive en opgave og bare håbe på at bestå. Heldigvis har jeg øget erfaring med, at tingene er værst på tanke stadiet. Det er en frygtelig tanke bare at skrante sig igennem. Men jeg ved jo også, at hvis jeg får 2 eller 4, så kommer der et øjebliks skuffelse, og så går livet jo videre.
Nå.. nok om eksamen. Nu pauser jeg. Og det er meget vigtigt J
Kom til at tænke på tidligere, at jeg lige nu prøver at overleve en eventuel vægtøgning ved at gå med løst tøj. Jeg var ellers lige begyndt at forholde sig til min krop med cowboy bukser og helt almindelige jeans.  Nu søger jeg trygheden i det velkendte: gamacher og chinos. Hader, hader når jeg kan mærke min mave. Jeg synes, jeg buler ud over det hele. Alt virker blødt og smattet. Vil hellere være stram og markeret. Fik jo egentlig taget nogle billeder, da jeg blev indlagt. Det er meningen, der skal tages nye, når jeg når målvægt. Det sker så nok ikke lige pt, så jeg får ikke de gamle billeder at se. Kunne elles være sundt nok, tror jeg. Jeg så jo forfærdelig ud. Alt stak ud. Håret var nærmest gennemsigtigt. Pyha.

Tror bare, jeg har et generelt billede af andre mennesker, at de er helt stramme. De har ikke delle mærker over buksekanten eller buler ved bh´en. Burde også bare være ligeglad. Er jo hverken bedre eller dårligere menneske med eller uden deller. Det føles bare så meget tryggere uden deller. Bedst at være på den sikre side. Hellere lidt for lidt end lidt for meget. Dumt! Ville jo klart være mere smart med lidt for meget. Bedre at være sikker på den måde. Der er jeg bare ikke endnu. Gad vist om jeg nogensinde kommer dertil. Er klart bedre til at overholde at spise, men jeg skal stadigvæk overbevise mig selv om, det er det rigtige. Jeg føler det ikke. Det er mit intellekt eller rationalitet der tager over. Og det er selvfølgelig okay…. Hvis bare det ikke er for evigt? Så syns jeg, det er hårdt. Anyway… misk mask. Har det meget bedre, end jeg får det udtrykt J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar