lørdag den 10. november 2012

ambivalens you kill me


Forleden fik jeg tilsendt et selvrapporteringsskema med en million spørgsmål – de der normalt danner grundlag for en masse diagnoser. Det er 2½ år siden min forsamtale, og så skal man åbenbart udfylde endnu et skema. Det skræmte mig, da jeg udfyldte det, hvor slemt det stadigvæk står til. Den mest markante forskel er faktisk kun min vægt. De andre symptomer fylder stadigvæk alt for meget… eller hvad? 
Kommer til at tænke på, om det er mine livsvilkår. Jeg holder jo en vægt, der er nogenlunde okay. Nej – fandme! Der kom krigeren lige op i mig, mens jeg skrev. 
Hvorfor skal jeg nøjes?
Jeg tror på, det kan blive bedre. Det her liv er stadigvæk for amputeret. Det vil jeg ikke. Har sgu lagt for meget energi i det til bare at stoppe og lade mig nøjes. Jeg vil tage på, så jeg kan få min menses igen – og måske sexlyst. Jeg vil tage på, så jeg kan slippe for alle de spiseforstyrrede tanker.

Bum – allerede mens jeg skriver det, ved jeg, jeg ikke kan. Når det kommer til handling, står jeg af. Jeg vil tabe mig. Jeg hader tanken om at tage på. Hader det! Kan ikke overskue tanken om at skulle spise mere for at tage på. Ønsker at skære ned til alle måltider. Vil ikke have ekstra risengrød eller slik. Vil ikke have drikke kalorier. Vil leve af pepsi max og kaffe.

For fanden da – den ambivalens gør mig skør. Hvordan kan to så modsatrettede tanker fylde så meget i mit hoved? Jeg svinger frem og tilbage på sekunder.
Prøver at holde fast i den første motivation! Vil sgu! Vil kunne være sammen med en veninde en dag uden at frygte cafebesøg. Vil kunne feste uden at frygte drikkekalorier og chips.

  Vil sgu fanden leve!!! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar