søndag den 18. november 2012

Tør jeg uploade billeder...


Har overvejet noget tid, om jeg burde uploade et par billeder fra før, jeg blev indlagt. Jeg tror, jeg vejer et par kilo mere her, end da jeg blev indlagt. Billederne skræmmer mig... men de forfører mig også. Derfor jeg er lidt bange for at se på dem. Jeg kan jo godt se, jeg ser frygtelig ud. Jeg er jo bare sener... men kontrollen! Jeg kommer aldrig til at se sådan ud igen! Jeg bruger nemlig også billederne, når jeg har svært ved at spise. De hjælper mig til at spise, da jeg virkelig ikke ønsker at se sådan ud igen. Bruger dem som motivation.
Men på en syg, syg måde er det en smule tilfredsstillende, at jeg rent faktisk har haft kontrol nok til at komme til at se sådan ud. Men... på den anden side kan jeg godt huske, hvor svært det var for mig at lade Matias købe Bornholms største is. Og på den anden side var det svært tilfredsstillende at opleve, at jeg brugte en mindre t-shirt end ham. Sick - I know... men det er sgu en dum irrationel sygdom. <jeg prøver bare at være ærlig....

11 kommentarer:

  1. Hvor jeg kender den følelse! Jeg har det på samme måde med billeder af mig, fra da jeg var tyndest. Det er dragende og skræmmende på samme tid. Men netop den med kontrollen, jeg tror, det er den, der drager allermest. At man ved, man KAN. Nogle gange føles det lidt som en trøst, nu når man spiser normalt igen. "Det er ikke, fordi jeg ikke kan finde ud af at tabe mig...."

    www.krokodullen.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar. Det er rart, jeg ikke er den eneste i verden, der føler sådan.
      Vi er jo netop verdensmestre i at tabe os, og det har givet masser af credit og nok også misundelse. Nu må vil ikke tabe os... hvordan kan vi så vise, vi er gode???

      Har i øvrigt læst på din blog... Ser interessant ud :-) Glæder mig til at følge dig

      Slet
    2. Jeg er glad for, at du vil følge mig - det synes svært at sprede budskabet som ny blogger :-)

      Ja, præcis! Hvordan? Det er nok det, vi skal finde ud af for at turde slippe anoreksien...

      Slet
  2. Synes det er rigtig flot af dig at turde lægge dem ud! Havde selv de samme tanker om mine egne billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Var lidt nervøs for andres reaktion. Det er svært med noget, der er så ambivalent. Der er ikke noget logisk rigtig eller forkert

      Slet
  3. Synes du er rigtig modig OG STÆRK, at du lægger disse billeder ud. Hold fast i den rationelle del af dig, som fortæller dig at du ikke har lyst til at komme derned igen. Ved det er kliché men du har jo lige præcis kontrol når du IKKE lader spiseforstyrrelsen bestemme og regerer - vær stolt af dig selv!

    xxoo, Amelia

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! hvor er det sødt af dig at skrive det. Jeg var så usikker på at dele de billeder.
      ja, du har ret i din pointe om kontrol. Det er jo helt korrekt. Når jeg lader spiseforstyrrelsen bestemme, så har jeg ikke en dyt kontrol. Måske er det en kliche, men den kan ikke nævnes for ofte, for den er jo så sand. Man glemmer det bare, når man har fokus kontrol - eller det man tror er kontrol.

      I øvrigt har jeg kigget lidt på din blog. Glæder mig til at stifte nærmere bekendtskab med den

      Slet
  4. Selvom billederne gør mig lidt trist, fordi der ligger en sygdom bag.. Så burde du være stolt af indlægget og at du kan skelne imellem hvad der er din- og sygdommens vilje <3

    Ps. Dit smil er fantastisk!

    SvarSlet
  5. Jeg synes også, det er rigtig flot af dig, at du tør ligge billederne ud. Det er utrolig sejt af dig, at du er noget dertil, hvor du jo godt kan se, at du er meget megte tynd på disse billeder, og netop ikke ønsker at komme til at se sådan ud igen, hvilket netop, som du også skriver, får dig til at spise.

    Jeg er også lidt i tvivl om, om jeg tør ligge mine billeder ud, skal skal ikke???

    Mvh Helena

    SvarSlet
  6. Hej Helena,
    Jeg tror, det er meget individuelt, om man ska ldele billeder eller ej. Der er vist ikke noget sandt facit. Dog mener jeg, det er relevant at undersøge med sig selv, hvad bevæggrunden er. Hvis man vil gøre det for at få en masse kommentarer om, hvor tynd man er... ja, så bør man nok lade være :-) men hvis det er motiverende for én selv, så bør man gøre det. Hvad er din grund til at overveje at dele billeder?

    SvarSlet
  7. Hej bettina. Min grund til at oploade billeder er selvfølgelig ikke for at få opmærksomhed på ens tyndhed, tværtimod synes jeg, ar jeg bliver rigtig ked af det når folk siger til en at man er tynd. Jeg ville netop gøre det for at mutivere mig selv til at spise og få taget flere kg på. Mvh Helena

    SvarSlet