torsdag den 29. november 2012

Fuldstændig tankekaos


Jeg synes, jeg er ved lidt bedre mod i dag. Jeg er knap så trist. Måske pga vejret. Der er ikke så gråt i dag som ellers. Der sneer endda en smule. 

Min dag startede ellers ikke optimalt. Jeg skulle i skole. Har virkelig overvejet mange gange frem og tilbage, om jeg burde tage i skole. Vi har jo eksamen opgave hængende over hovedet, og den stresser mig. Så det ville være fint at blive hjemme og skrive. Undervisningen er alligevel bare powerpoint og opsummering af det læste. Ikke særlig interessant, men det duer jo ikke at pjække fra det hele. Og selvom dagens undervisning er domineret af power point, så er der jo alligevel plads til at blive klogere gennem diskussioner. På den anden side ville det også være vildt dejligt at få påbegyndt opgave, så jeg ikke skal stresse så meget.

Skal – skal ikke.

 Maden bliver blandet ind som argument. Når jeg er i skole, kan jeg som regel slippe af sted med at spise mindre. Det bliver desværre et argument for at tage derop.
Jeg ender altså med at cykle på banegården. Jeg skynder mig at stemple mit kort, så jeg ikke kan skifte mening. Skæbnen vil så, at toget er så forsinket, at jeg vil komme ret meget for sent. Så pludselig er der altså ikke meget, der taler for at tage i skole.. udover mindre mad. Og jeg burde jo. Jeg skal jo også til eksamen i de fag. Det er ikke okay overfor de andre…. Bla bla. På den anden side har jeg ondt i halsen. Er måske ved at blive lidt småsløj. Burde jeg så ikke blive hjemme og passe på mig selv i stedet for at være ude i kulden, bare fordi jeg så kan spise lidt mindre.

Jamen altså!!! 
Fandme svært at være Bettina i alle de tanker. Hvad er rigtigt, og hvad er forkert? Hvordan kan jeg vælge det sande, når jeg ikke kender alle konsekvenserne. Endte i øvrigt med at cykle hjem og sidder nu og er godt i gang med opgaveskrivningen J

Ved godt, det er en lang og kedelig beskrivelse af nogle øjeblikke i mit liv; jeg vil bare gerne tydeliggøre, hvor bøvlet det nogen gange er. 
Mon det er normalt at tænke så meget…..

4 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke, om det er normalt - men jeg gør det i hvert fald også!
    Når en beslutning er svær, er det altid "meeeeget nemmere" at lade maden bestemme for én.. Hvor jeg dog kender det. Både i de perioder, hvor det lokker at tage afsted for at kunne spise mindre, men også i de perioder, hvor det bliver en undskyldning for ikke at tage afsted, fordi man så ikke får spist det mad, man skal. Så hellere blive hjemme og følge kostplanen.

    Sejt, at du blev hjemme - og hyggeligt med sne :-) Her er desværre ingen faldet. Endnu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er jeg i hvert fald ikke den eneste i verden, der har svært ved at vælge rigtigt. Og ja - undskyldningen gælder begge vejne. Har også forsøgt at undskylde at tage afsted, fordi jeg så ikke ville kunne følge min kostplan. Lidt ligesom når jeg før i tiden insisterede på ar veje min mad, fordi jeg jo risikerede at få for lidt :-)

      Slet
  2. Uhh hvor jeg kender det der.
    Jeg er selv virkelig pligtopfyldende, men jeg kan til tider have smadder svært ved at lytte til hvad MALENE har brug for.

    Og du gjorde det i dag! Det kan godt være du ikke lyttede helt efter første gang, men i sidste ende lyttede du til din krop og dine behov.
    Det er tegn på bedring, selvom det også er en irriterende og besværlig beslutningsfase.

    Bettina's behov skal bliver mere tydelige så du kan mærke hvad DU har behov for.
    Til den tid kan du så begynde og lære at man ikke ALTID kan lytte til sine behov... Desværre :)

    Jeg syntes det var godt du tog hjem og plejede dig selv. Du gav SF en ordenlig røvfuld!
    SEJT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :-) Det er sgu ikke altid nemt at vælge og føle efter, hvad der er rigtigt. Synes efterhånden alle valg er så svære - der er ikke noget, der bare er simpelt, fordi så mange dumme tanker popper op

      Slet