lørdag den 3. november 2012

om accept


Gud- Giv mig sindsro 
til at acceptere de ting
De ting jeg ikke kan ændre
Mod til at ændre de ting jeg kan
Og visdom til at se forskellen


Jeg kom lige i tanke om denne bøn, da jeg tænkte over, hvordan jeg egentlig har det. jeg har det okay, men jeg mærker i den grad, at efterårs depressionen har sit indtog i mit sind. 
Jeg hader det!
 Men jeg kan jo ikke ændre vejret. Alligevel håber jeg, at det bliver anderledes. At jeg finder den magiske formel. Jeg tror, jeg skal øve mig i at acceptere. Nogle ting er, som de er, og det kan ikke ændres. Alt kan ikke være perfekt. Mit sind kan ikke fungere perfekt hele tiden. Det er okay
De lykkelige stunder overdøver de triste og gør, at jeg klarer mig.
Jeg vil blive bedre til at acceptere, at der er ting, jeg ikke er herre over. De kan ikke ændres…. Og det er okay, fordi der heldigvis er meget godt i livet. Jeg vil øve mig i at acceptere, at jeg ikke altid når, de mål jeg sætter mig. Det lyder jo nemt nok J
Sjovt som tingene er så simple i teorien… 
Jeg vil acceptere, at selvom noget virker nemt, så er det ikke altid tilfældet, og så er der altså ikke nogen gyldig grund til at banke mig selv i knolden over det! 

4 kommentarer:

  1. Jeg får lyst til at råbe YES efter at have læst dette indlæg!!!!!!! CHOK hvor er det bare godt!

    Det er nemlig okay!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :-) Du er altså så god til at reagere på indlæg. Dejligt.

      Slet
  2. Kære Bettina

    Håber du ved, hvor sej jeg synes, du er! Det fik jeg bare lige lyst til at fortælle dig - igen ;)

    Knus Kat

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak og i lige måde :-) Du er også sej

      Slet