onsdag den 28. november 2012

gråt i gråt


Jeg synes, livet er en kende hårdt i tiden. Der er ikke noget konkret, jeg kan hænge det op på. Det føles bare lidt op ad bakke. Egentlig er alt jo ret fint, når man ser på det. Viktor og jeg har det forrygende. Der er snart jul. Skolen kører fint. Så langt så godt. Men når man så kradser lidt i overfladen, så skal man ikke langt ned, før tingene bliver svære. 

Viktor og jeg var ved sexolog i går. Det var følelsesmæssigt hårdt. Emnet drejede sig om lyst. Det har jeg jo ikke rigtig noget af. Samtalen drejede sig meget naturligt over på anoreksi. Hun begyndte så at spørge ind som en anden nybegynder. Jeg magtede det faktisk ikke. Havde ikke lyst til at snakke om, hvorfor det er så svært at have et ordentligt forhold til min krop. Hvorfor det er så svært at veje lidt mere; at smøre lidt ekstra smør på, at spise ude osv osv. Jeg synes, det er super ubehageligt, når fagpersoner på den måde prøver at forstå noget andet. Det de siger, giver måske okay mening, men når det ikke harmonerer med det, jeg har lært, så mister jeg altså både tålmodighed og respekt. Jeg skulle selvfølgelig have sagt noget til hende i stedet for at sidde og blive mere og mere indesluttet. Men nej, nej.
  Man er vel en høflig én, der meget nødigt vil såre andre.

Nå…. Skole. Det går jo fint, men jeg mærker stress pga kommende eksamen. Jeg er i tvungen gruppe denne gang, og det er altså lidt svært. Jeg kommer til at skubbe mine alt for høje ambitioner og krav over på de to andre, og det er jo slet ikke meningen! Er sgu ikke så god til at håndtere stress og krav, som jeg har været
Mon det er en skade, der bliver for evigt? Eller kan jeg måske mindske den med tiden.. Håber jeg.
Nå ja og så julen. Jeg elsker jo julen, lysene og hyggen…. Men så er der jo lige det der med maden…. 

5 kommentarer:

  1. Har lige fundet din blog, og må sige at det fanger mig, alt det du skriver. Jeg har selv anoreksi på nu 13. år, så kender til alle dine kampe om mad, vægt osv. Jeg blogger selv på bloggen madebyme-helena.blogspot.com
    og jeg er meget åben omkring min situation. Hvis du har lyst til at se min blog, er du meget velkommen. Jeg blogger dog også om mange af mine kreative sysler, som jeg elsker at fordybe mig i. Det hjælper mig især til at få de negative tanker omkring maden og vægten lidt væk.

    Mvh Helena

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med en ny læser :-)
      Det gør mig ondt, at du har lidt af anoreksi så længe! Får du nogen form for behandling nu, eller klarer du dig selv? Kan læse, du læser til pædagog. Jeg er jo oprindelig uddannet pædagog, men det er eddermame et hårdt fag, når man selv er lidt mentalt udfordret. Hvor læser du henne?

      Slet
    2. Hej Bettina. Jeg har været i behandling på center for spiseforstyrrelse i Risskov, men er det ikke længere, så pt er det kun hos egen læge, hvilket jeg har det fint med. Har efterhånden prøvet meget de sidste mange år. Jamen jeg læser til pædagog ude på jydsk pædagog seminarium
      Hvilet jeg bare er super duper glad for og er efterhånden ved at nå til vejs ende, så det er super dejligt. Hvad med dig arbejder du stadig som pædagog nu? Og er du i behandling?

      Slet
  2. Der er næsten ikke noget værre end en såkaldt ekspert, som skal gøre sig klog på andre områder. Det er lige til at krumme tæer over!
    Men næste gang er det måske bedre blot af få det sagt, så man ikke brænder inde med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - det er så belastende! De skal lære at klappe kaje om noget, der ikke er deres område. Jeg får et så dårligt over deres lommefilosofier. Det er okay, når det kommer fra bekendte og venner, de gør jo deres bedste. Men fag personer burde vide bedre!!!

      Slet