mandag den 12. november 2012

lidt mere om mad


Mit sidste indlæg var vist en kende negativt J
Men det giver jo egentlig bare et billede af, at det faktisk er rigtig svært at lide af en spiseforstyrrelse.
Altid trækkes man i to retninger.
Jeg har bare ikke lyst til at skulle leve på den måde resten af mit liv. Jeg synes, det er for hårdt et præmis. Det er alt for sårbart. Der skal jo ikke ret meget til at få mig ud af kurs. Jeg balancerer stadigvæk på et knivsæg, og det vil jeg ikke. Jeg vil have en bred allé at agere på. Det må da være muligt.

Jeg bliver udfordret og tager imod ufordringer, om end de er hårde.
Forleden fik jeg for lidt til aftensmad. Viktor mente, jeg skulle kompensere ved at købe lidt mere slik. Pyha. Det var virkelig svært at putte ekstra i bland selv posen. Det var så angstfyldt efterfølgende. Det blev heller ikke spist…. Men jeg fik det i posen, og det er da noget.
I går havde vi ikke lavet mad til aften. Viktor foreslog pizza. Det magtede jeg ikke. Vi endte med en rullekylling.Det har jeg gjort før. Har endda gode minder forbundet med det – både fra før spiseforstyrrelsen og under indlæggelse og på dag hospitalet. Alle de gode minder kørte rundt i mit hoved. Jeg spiste næsten det hele og skammede mig ikke over at erkende, at den sgu smagte godt!

6 kommentarer:

  1. Må jeg spørge hvor du har været i behandling henne og om du stadig er det? Har først lige fundet din blog nu, men kunne forstå du har haft en tidligere også?

    SvarSlet
  2. Hej. Det er rart, du giver dig til kende :-) Dejligt at vide, der er nogen, der læser, det jeg skriver.
    Jo, jeg har skrevet blog før. Den er dog slettet. Indholdet har jeg kopieret herover i denne blog.
    Jeg har været i behandling i Risskov - indlæggelse, daghospital og ambulant behandling.

    SvarSlet
  3. Lyder til du har været igennem en del..:( Har selv været i dagbehandling på Kildehøj, men stoppede november sidste år. Skulle desværre nok bare være blevet lidt længere...:/ Håber det er ok jeg er blevet fast læser af dig. Synes det er rart at læse om andre i samme båd... Du skal også være velkommen til at læse min, hvis du har lyst:)

    SvarSlet
  4. Bliver altså lige nødt til at skrive igen..
    Har lige læst din dagbog fra din indlæggelse i efteråret 2010 og var nærmest ved at tude. Det er jo som at læse sine egne tanker og især det med, at du ikke følte dig "fortjent" til behandling da du ikke mente du var syg nok.
    Jeg kom selv i behandling som 30-årig. Dog kun dagbehandling da jeg ikke ville sove der. Havde et BMI på lidt over 16, men følte mig stadig uværdig til at få behandling fordi jeg ikke følte jeg var lige så tynd som de 18-22 årige jeg var i behandling med.
    Ej.. sikke en roman... blev bare lige nødt til at skrive det.. håber jeg er okay:)

    SvarSlet
  5. Hej Janni,
    Det er super, du vil læse med. Jeg skriver jo for min egen skyld, men hvis der er nogle, der kan bruge mine refleksioner til noget - omend det bare er genkendelse, så er det fedt :-)

    Jeg har været inde og lure i din blog. Spændende læsning. Jeg synes altid, det er interessant at læse om andre tæt på min alder. Vores problemstillinger er anderledes end de der stadigvæk bor hjemme.

    jeg får lige nærlæst din blog, måske kan jeg tilmelde mig som fast læser? Det vil jeg prøve.

    SvarSlet
  6. Det Skal du være meget velkommen til. Altid rart med andre i samme båd!:)

    SvarSlet