mandag den 3. december 2012

juuul :-)


Så er jeg da ellers lige kommet i julehumør J Det er rent fantastisk.

 I fredags var Viktor og jeg i Århus til julehygge. Vi fik shoppet, spist ude og set julemanden tænde det smukke stjernetæppe over strøget. Vi spiste sågar en kage og drak kaffe til. Jeg havde forberedt mig længe hjemmefra på den kage, så det var slet ikke så svært. Og det endda på trods af det var en svinedyr kage fra Sigfreds (29 kr for en kanelsnegl). Jo jo J

Lørdag fik vi pyntet lidt til jul og set den første julefilm. Vi nød også det smukke snevejr. Vi gik ude – der var sne, smukke julelys og grantræer. Jeg var sgu lykkelig. Jeg var simpelthen så glad, at min mave sprudlede. Ved godt, det lyder skørt og helt mærkeligt, men jeg var virkelig lykkelig. Totalt glad og taknemmelig. Hvor er det da vidunderligt, at vejret kan gøre det. Dejligt. Jeg nød det – og fortalte det til Viktor. Han synes, jeg er skør…. men han syns også, det er lidt hyggeligt J

Søndag brugte jeg så hele dagen på at undgå æbleskiver. Vi har ellers en aftale om æbleskiver, når det er advent. Det gjorde vi sidste år, og det fungerede fint. Desværre kunne jeg slet ikke finde ud af at gøre det i går. I stedet for brugte jeg al min energi til at planlægge omveje, så vi undgik æbleskiverne. Nu må vi se næste søndag, om jeg er mere modig.

Jeg synes, sygdom er lidt bøvlet i tiden. Anoreksi tankerne fylder rigtig meget. Det er som om, jeg bare går i en eller anden osteklokke og passivt ser på og venter på, de svære følelser forsvinder. Jeg er i venteposition. Jeg tror, jeg skal have fokus på, at det der sker lige nu er mit liv. Det er som, det er. Det er fjollet at gå og vente på noget, som ikke sker. Og der sker da slet ikke noget, når jeg ikke ændrer på noget. Jeg bliver ikke mere rask, hvis ikke jeg kæmper og ændrer nogle ting. Og hvis jeg vil leve som nu – så´n rimelig restriktivt, jamen, så bliver det jo ikke bedre.
Lige nu vil jeg leve, som jeg gør – og så vil jeg have det bedre. Det hænger jo altså ikke helt sammen. Gid min hjerne gad fatte det. 

6 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg.. og julen er også skøn:)

    Jeg formåede selv at indtage 2 æbleskiver hos mine forældre i går. Havde godt nok fået 3, men lidt har vel også ret. Det er altså også meget sværere at indtage når man har hele den pukkelryggede til bords synes jeg...

    Men godt for dig du har endnu et forsøg næste søndag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er virkelig juleelsker. Det er så hyggeligt :-) Sådan - godt gået med æbleskiverne. Må tænke på dig, når det bliver min tur. Ja, det er lidt sværere, når der er andre. Man føler sig hurtigt grådig. Fuck det. Vi er ikke grådige. Vi fortjener en æbleskive - eller fem :-)

      Slet
  2. Julen er en fantastisk tid. Jeg kan også blive ramt af den der boblende følelse indeni, når jeg går igennem gaden, og der sner, og lysene er tændt. Og julemusik og julefilm. Og julekalender! Selvom de ikke helt er, hvad de har været.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så jeg er ikke den eneste, hvor det bobler og syder dejligt i maven. Hey - det er faktisk en ret god fornemmelse i maven. Det er ikke tit, jeg kan lokalisere noget dejligt med min mave. Men den der juleglæde - den er sej :-)

      Slet
  3. Fantastisk blog den her. Er begyndt at følge dig og din blog nøje eftersom jeg lige er blevet indlagt med samme forbandede sygdom! Hvor er det dog svært og fyldt med frustrationer!! Præcist som du beskriver. Og tænk, vi SKAL imorgen spise æbleskiver og hele 5 af slagsen til eftermiddagsmåltidet:(

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære anonyme. Tak for de flotte ord :-) Træls du er indlagt, men det er godt, at du får hjælp. Ja - de æbleskiver. Da jeg var indlagt, var det 5 og marmelade og sukker, hvis jeg husker rigtigt. Jeg fik dem hjemme til aftensmad engang - der skulle jeg spise 7 :-) - og det var efter e tur i bio. Spiste dem alle :-) Så - 5 er jo ingenting. Håber, det går godt.

      Slet