fredag den 21. december 2012

flyttetanker....


I dag sov jeg så til kl. 10.30. Naboerne havde fest hele natten – meget af festen foregik i opgangen! Kunne ikke sove. Klokken var langt over 3, inden jeg kunne overgive mig en smule til søvnen. Det blev dog en kort fornøjelse, da nogle andre naboer kort efter kom hjem fra byen. Så var der ro lidt, men så begyndte en vaskemaskine at køre, hvorefter et barn skulle af sted fra en anden nabo! Fårrrk! Slem nat. 
Normalt tager jeg den slags med højt humør, da jeg jo ikke skal stå tidligt op i denne tid. I nat blev det bare for meget.

Det sætter endnu engang fut i flyttedrømmene. Vi bor i en kæmpe lejlighed i midtbyen – altså virkelig midtby. Vi har gå-i-byen/gågade lige udenfor – til meget billig husleje. Konsekvensen er selvfølgelig øget larm i weekenderne, men det plejer at være okay. Nu bor her en masse unge mennesker, og de fester altså! Det må de også gerne…. Men for fanden.. skal det larme sådan?

Nåmen… flyttedrømme. Vil så gerne. Men jeg ved bare, hvor hårdt det er. Da vi flyttede herned for mange år siden, gik der laaang tid, før jeg følte mig hjemme. Alt det usikre magter jeg ikke. Hvor skal møblerne stå. Hvad er smart osv, osv.

Vi bor til leje her; hvis vi skal flytte, så regner jeg med, vi køber en lejlighed… Det åbner så op for endnu flere bekymringer. Nu ringer vi jo bare til viceværten, hvis der er noget galt. Det giver en tryghed, som jeg virkelig sætter pris på… Men det er altså også en pæn dyr løsning at bo til leje. Jeg må da kunne lære at tackle livets besværligheder???

3 kommentarer:

  1. Puha sikken en nat du har haft Betitina, forstår godt at du stod op noget senere.

    Bor du inde i Århus eller???
    Jeg valgte selv at invistere i egen lejlighed for et år siden på Frederiksbjerg Torv, hvilket jeg slet ikke har fortrudt en eneste gang. Selvom det kun tager 8 min. at gå ind til Bruuns Galleri, så er det et rigtig roligt kvarter og en meget stille opgang, selvom vi er ene unge mennesker der bor her, så respektere vi, at der ikke bliver holdt de vilde fester, og hvis der gør, så kommer der som regel en seddel op nede i opgangen om, at der bliver holdt fest, så det er jeg utrolig taknemmlig for. Jeg kan i hvertfald kun anbefale dig området.

    Jeg vil ønske dig en rigtig god weekend Bettina og ikke mindst glædelig jul. Knuz Helena.

    SvarSlet
  2. Takker :-) Nej, jeg bor i Randers. Er du tilfreds med ejerlejlighed? Er der ikke mange uforudsete udgifter? Har I en lejeforening eller hvordan foregår det egentlig?

    SvarSlet
  3. Ja det år jeg har boet her, har jeg været fuld ud tilfreds. Vi har to årlige møder med alle dem som er med i foreningen og så har vi to årlige havedage, hvor vi får ordnet vores gårshave sammen. Det er faktisk rigtig hyggeligt, så indtil videre er jeg rigtig tilfreds.

    SvarSlet