søndag den 30. december 2012

angstens grimme fjæs


Jeg er angst, utryg og bange.
 Jeg er ellers sjældent angst. Tager jo lykkepiller, der virker både mod depression og angst. Alligevel sniger angsten sit grimme fjæs frem. Aner ikke hvorfor… Og dog. Det er jo nytårsaften i morgen, hvilket sætter mit sind i en tilstand af panik. Jeg får lyst til at flygte. Jeg er panisk angst for fyrværkeri. 
Virkelig! Jeg tør ikke se på, hvis nogle jeg kender skyder af. Er så bange for, der skal ske noget. Det er altså den fantastiske irrationelle angst, der er på spil… den man ikke kan håndtere med fornuft!

Den eneste trøst er, at jeg så i medicin kassen, at Viktor har nogle gamle nozinan og sovepiller liggende. Hvis det bliver helt slemt, så æder jeg sgu et par stykker.

En anden angstfremkaldende faktor i dag er, at der stinker af svovl, krudt og måske gas i vores opgang. Vores underbos kælderrum står under vand pga. et sprunget rør. Vi kan ikke få fat i udlejer. Usikkerheden tager livet af mig. Jeg magter det ikke. Jeg ser mig selv som et puslespil. Jeg kan godt være skilt ad, men brikkerne skal ligge tæt og overskueligt ved mig. Lige nu gør usikkerheden, at mine brikker er alt for spredte. Det giver angst. Jeg ved godt, det ikke er mit ansvar – reelt er det jo underboen og selvfølgelig de andre naboer. Men det er jo mig, der dør, hvis opganen springer i luften….. Arghhhh ….. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar