lørdag den 29. december 2012

svømme i dag :-)


Måske kan jeg være i besiddelse af en smule mere energi i dag. En smule mere lyst til livet. Måske skyldes den kortvarige opblomstring af glæde det faktum, at jeg skal ud og svømme med min veninde om en lille times tid. Måske skyldes det, at jeg ikke kan nå at spise frokost inden…. 
Og hvis jeg skal spise frokost, når jeg kommer hjem, så er jeg nødt til at springe eftermiddagsmaden over. Jamen… det er da en winner dag! J Bum! 
Tænk at sådanne åndssvage tanker stadigvæk fylder.

Kan mærke Viktors bekymring. Nogen gange udmønter den sig i irritation. Det kan jeg godt forstå. Det må være usigeligt svært at se sin ellers fornuftige kæreste lave de samme ulogiske strategier igen og igen.

Jeg frygter at have taget på. Vil allerhelst tabe mig… ved ikke hvorfor. Jeg vil ikke være mager… slet ikke. Vil bare gerne tabe mig og så kæmpe for at tage det på igen. 
Det giver jo for fanden ikke mening. Jeg prøver at overbevise mig selv om, det er en tabt kamp, hvis jeg begynder at tabe mig. Hvis jeg skærer for meget ned på maden, bliver jeg bange for at tage på alligevel, hvilket medfører yderligere nedskæringer… Hvorfor ikke bare spise efter planen og derved få en øgning. Og måske tro på de gode historier. Alternativet til anorektisk tynd er jo ikke nødvendigvis en tyk sofakartoffel. Det kan jo være et godt menneske, der har tid og kærlighed til andre mennesker, fordi hun ikke er så fyldt op med tanker om kalorier, krop og mad.

Nå… til svømning med mig :-9

6 kommentarer:

  1. Elsker dit sprog.. og "sofakartoffel" er endnu et guldkorn:)

    Men kender selv til det.. man vil ikke være mager, bare gerne tabe sig lidt.. for så at tage på igen og starte forfra. Det er en både ond og nytteløs cirkel.
    Kunne man dog bare en gang for alle indse, at der kun er EN vej i processen med at blive rask og det er i hvert fald IKKE at tabe sig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps - det er et godt udtryk :-) Tak for anerkendelsen.
      Nemlig... bare lige tabe sig en smule, så man er på den sikre side! Ja! vejen frem er ikke at tabe sig. I know. Savner bare at blive høj, når vægten falder. Var sgu dygtig til at tabe mig :-)

      Slet
  2. Jeg tænker også det bare en "vane" at man skal tabe sig, og det er altid mest trygt i hovedet hvis man nu lige var et kg / to kg lettere. For selvfølgelig skal man nok havne i en situation hvor man kommer til at spise for meget. Problemet er bare det holder endnu mere fast i de dårlige vaner. For man når aldrig at spise nok til at overdække det underskud af næring en anden dag, for hver dag er den irriterende stemme der.
    Læser med på dig blog - elsker din måde at udtrykke tingene på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med ny læser :-)

      Ja, du har ret. Det er en tryg vane. Hvis man får for lidt, så kan man godt klare at få for meget en anden dag. Man får bare aldrig for meget... Gid man bare kunne slippe de dårlige vaner og tro på, at vi ikke bliver tykke ved at spise normalt

      Slet
  3. Jeg beder til at du kan holde fast i din madplan, du fortjener at få et dejligt liv fri af anoreksien. Jeg ved det er hårdt, jeg kæmper selv med de samme tanker hver eneste dag. Jeg tror bare, at man er nødt til at tænke, at man jo kun snyder sig selv for at det gode livet har at byde på.
    Knus Amelia <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Amelia,
      1000 tak for dine gode tanker. Jeg ønsker det samme for dig. Vi er mennesker, og vi fortjener at give og modtage kærlighed :-)

      Slet