fredag den 28. december 2012

hård jul


Det har været en sindssyg hård jul. Jeg er så baldret. Der er ingen energi i min krop! Er sur, irriteret, depressiv, opgivende, temperamentsfuld og skide ligeglad. Det er da noget af en blanding. Luften er i den grad fiset ud af mig. 
Alt den gode energi jeg havde op til jul er forsvundet. Pist væk borte. Det skete allerede i det øjeblik, jeg pakkede gaver ud. 
Kulminationen på en måneds forberedelser overstået på så kort tid. Jeg tror, at al min glæden sig ti jul var skruet meget op – måske endda lidt kunstigt .. fake it untill you make it….

Så – det er hårdt at komme ned igen. Jeg kan slet ikke forestille mig, jeg kan blive normalt menneske igen. Har lyst til at motionere og sulte for at få lov at slappe af og give slip. Jeg gør det ikke! Julens kampe angående mad har været slemme; hvis jeg bare falder tilbage i sygdom, så er det spildt. Det magter jeg alligevel ikke. Det vil jeg ikke udsætte mig selv eller andre for igen.

Julen er vanvittig hyggelig og dejlig og drejer sig om kærlighed. Men for pokker hvor er nedturen slem! Kan intet. Kan ikke tage stilling til noget. Skælder og smælder. Er bare sur. Naboer larmer alt for meget. Alle larmer. Alt for mange mennesker alle steder. Alt for mange ting jeg skal tage stilling til. Jeg kan ikke. Jeg hiver stikket ud! 

Må have ro og fred! 

7 kommentarer:

  1. Kære Betttina. Forstår godt at det kan være en svær tid her efter julen, sådan har jeg sommetider også haft det, men i år har det dejligt nok været anderledes. Måske det skyldes, at jeg lige nu er tilfreds med mit liv som det ser ud lige nu, og at jeg ser frem til fremtiden især med den nye praktik, som jeg skal starte i her d. 1 feb.

    Ville ønske, at jeg kunne give dig lidt af min energi over på din krop <3

    Et lille vindpust vil jeg alligevel sende dig her i år 2013 med ønsket om, at det nye år vil bringe dig kærlighed og varme sammen med dem du holder af.

    Kærligst Helena.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det rart at høre, at du har haft en god jul :-) Bliver spændende med praktik. Er det special eller almindelig? Tak for de fine ønsker for 2013. I lige måde :-) Må 2013 blive vores år!

      Slet
  2. Ååårh, jeg havde det på samme måde! Jeg trækker mig tilbage, hiver stikket ud! Jeg var irriteret på ALT og ALLE, da jeg begav mig hjemad efter juleferien!

    Tag du dig roligt lidt velfortjent fred og ro :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :-) Godt at vide jeg ikke er den eneste, der synes, det er vanvittig hårdt at overleve julen :-)

      Slet
  3. Julen ER sindsyg hård... både at komme igennem og over!
    Så skæld og ras du alt det, du har behov for. Jeg ser bestemt ikke skævt til dig af den grund:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Janni :-) Dejligt at blive bekræftet i, at julen sgu er hård, og det er okay at være lidt urimelig bagefter :-)

      Slet
  4. Kære dig, tror bare det er en naturlig reaktion. Det er vist hårdt for os alle sammen. Personligt var jeg 2. juledag irriteret på alle, alt hvad folk gjorde af små ting (ja, selv at trække vejret) pissede mig af. Åh, jeg lyder forfærdelig... Men tror bare at julen er en utrolig stressede ting for os. Du skal ihvertfald have lov til at rase lidt ud :)
    Kærlige tanker herfra, Amelia <3

    SvarSlet