mandag den 17. december 2012

lidt om mad.... igen, igen


Hold nu op det er længe siden. Vist en hel uge. Var ellers inde i en god rytme med at skrive egen blog og kommentere andres. Det vil jeg igen. Det er virkelig terapeutisk og godt for mig at gøre det! Har bare haft mere end almindelig travlt på det sidste. Som jeg har skrevet før, så magter jeg ikke ret mange ting af gangen. Faktisk får jeg ofte hovedpine dage efter, jeg har været ekstra aktiv, så det skal også lige regnes med. Ja ja. Nu har jeg ferie – hvis jeg består eksamen altså – så nu er der tid til skrivning, mens risengrøden koger ved siden af J

Viktor og jeg var i tivoli i onsdags. Så dejlig en tur havde vi! 


Shopping på Strøget, hvor vi blev duperede af alle de kendte mennesker J Dernæst spise på fancy café og afsluttende så vi alle julelysene i tivoli. 

Det var så smukt – og vi havde en vidunderlig tur. Tanker om mad fyldte  er når menuen er anderledes. Spiste sågar æbleskiver…. Godt nok kun to – og de to erstattede så både aftensmad og eftermiddagsmad. Det er bare mere trygt at gøre det på den måde… og jeg ved jo godt, det er både dumt og forkert. Magter bare ikke lyst og grådighed!
 Heldigvis oplevede jeg noget rigtig godt i toget på vej hjem. Jeg læste Heidis blog, og hun skrev, at den 12.12.12 (den dag jeg var af sted) kunne jo passende bruges til at skide sygdommen et langt stykke. Jeg blev vildt motiveret, da jeg læste det, så jeg spiste fandmer en snickers!!! Yes. En snickers har 87 kcal mere end en mars, og alligevel valgte jeg snickers, fordi den er bedst!!! Tak Heidi for det motiverende indlæg J

I lørdags holdte vi førjul med Viktors forældre, bror og Matias. Ren hygge… så´n da. Maden var led… ris ala mande. Spiste det dog. Og spiste også slik i biografen senere… Men ikke det hele. Langt fra det hele. Meget mindre end jeg plejer. 
Det er sværere at spise usunde kalorier. Hvis jeg skal spise slik og den slags, så skal jeg helst have færre kalorier, end hvis jeg spiser sundt. Jeg ved jo godt, en kalorie er en kalorie…. Men alligevel er det meget mere farligt at spise usunde kalorier. Hallo logik!!! 

4 kommentarer:

  1. Hvor er du sej Bettina!
    Og ja.. heller Snickers end Mars;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Og tak fordi du siger, snickers er bedre. Det gør mig knap så grådig, at der også er andre, der har det sådan :-)

      Slet
  2. Godt gået Bettina :-) Tager squ hatten af for dig.

    SvarSlet