onsdag den 30. januar 2013

at blive påvirket af andres humør


Overboerne gør klar til fest. Deres nye strategi er at feste fra onsdag allerede. Er onsdag den nye lillefredag??? Nåmen, jeg er græsk katolsk, fordi vi flytter på mandag! So long suckers! Det bliver hundedyrt, og vi har to huslejer noget tid. 
Vi må leve af havregrød… nå nej.. J Nice try!

Nåmen – det er jo vildt stressende så´n noget flyttenoget. Er i hvert fald helt træt i hovedet. Jeg sover ikke om natten, fordi tankerne fræser af sted med 140 i timen. Godt det får en ende. Oven i alt dette har Viktor fået dårlige økonomiske nyheder, som påvirker ham helt vildt. Han lukker sig helt inde og bliver melankolsk. Så skulle man jo tro, at jeg som den gode kæreste, jeg gerne vil være, kunne rumme det med storsind og forståelse. Det kan jeg så ikke! Jeg bliver så påvirket af hans humør. Jeg prøver virkelig at lade være med at blive trukket ned i hans dybe hul. Jeg er jo for fanden ekstatisk glad og oppe at ringe over at skulle flytte! Men det er virkelig svært. Bliver i stedet mega irriteret og farer op med bål og brand.

Øv.

Mon det er normalt, at forhold er på den måde. Er der nogen, der kan sige sig fri for at blive påvirket af partnerens humør. Kan man mon bare blive i sig selv og beholde sit eget humør. Jeg ville virkelig ønske, jeg kunne… men nej. Der er dog en vinder i alt dette – anoreksi. Den bliver rigtig glad, når den fodres med hjemlige skærmydsler… jeg behøver jo ikke at spise det hele, når Viktor er sur.

J

Ja.. må have det vendt rundt. Vil igen beslutte mig for at være sød, kærlig og forstående!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar