tirsdag den 8. januar 2013

lets talk about sex


Skal skrive eksamen, men jeg gider ikke lige nu. Så må jeg godt skrive blog J
Vi var ved sexolog i dag. Det var hårdt på flere måder. Sexologen startede med at konstatere, jeg har tabt mig jeg håber, hun har ret. Jeg skal vejes i næste uge efter 2 måneder uden vægt.

 Nå…. Vi talte rigtig meget om skam. Når jeg rører ved mine bryster eller kønsorganer – og når Viktor gør det, så får jeg den vildeste skamfølelse. Og skam er så grim en følelse i min verden, at jeg kun kan tænke på flugt. Så er det altså svært at komme i gang med sex livet igen. Jeg har altid haft problemer med den mærkelige skamfølelse, men jeg formår ikke at sætte ord på den. Det er ikke den samme som skam over at føle lyst til mad. Den sidstnævnte er forbundet med angst – det er sexskam følelsen ikke… den er bare… ja, jeg ved det ikke. 
Vi har aftalt, at jeg skal forsøge at blive i den følelse for at undersøge, hvor den kommer fra. Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro, jeg var blevet misbrugt som barn; det er jeg altså ikke. Jeg aner virkelig ikke, hvorfor der er så meget skam forbundet med berøring af bryster og kønsorganer. Alle andre steder på kroppen kan jeg sagtens berøres uden problemer.
 Jeg tror, vi er ved grunden til den skedekrampe, der gjorde, vi afholdte os fra sex. Det er nemmere at forholde sig til noget fysisk konkret. Nu må jeg så undersøge, hvorfor helvede jeg ikke under mig selv at blive rørt dejlige steder… og jeg ikke engang kan røre mig selv uden skam. Er der nogen der tør tage snakken? Kender I problemet? 

3 kommentarer:

  1. Jeg kender godt til din situation. Jeg har det selv svært ved at blive rørt, og kan næsten ikke give mig hen. Grunden er jeg dog også usikker på. Er det fordi man hader sin krop så meget at man ikke kan have at andre skal mærke den ? Eller er det fordi man har så mange andre ting kørende i hovedet at ens lyst bare aldrig kan grave sig frem ?
    Det er svært, plus at man oveni kan have dårlig samvittighed overfor den tålmodige kæreste.

    SvarSlet
  2. Okay, du må slette min kommentar, hvis det er for grænseoverskridende.. Først tænkte jeg, at jeg slet ikke kunne kommentere dette emne. Og alligevel blev jeg ved at vende tilbage i tankerne. For Hvorfor bliver det så svært? Min tanke er, at nej, måske er du ikke blevet misbrugt - men måske har du misbrugt dig selv, netop i forhold til sex? Det er svært at forklare. Forstår du, hvad jeg mener? Hip man har været meget... Udfarende. Måske bringer det dårlige minder. Eller minder dig igen om en person, du ikke har lyst til at vende tilbage til? Jeg ved det ikke,bare lidt tanker herfra :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har svært ved det. For mig handler det om, at jeg ikke kan eller vil acceptere, at jeg er voksen og ikke et barn. Jeg hader formerne fordi de kun passer til en voksen.

    SvarSlet