lørdag den 19. januar 2013

dagens emne (surprise!!!): mad


Jeg spekulerer på, om mit liv nogensinde bliver anderledes. Kommer jeg ti athave dag, hvor maden bare ikke fylder noget? I dag skal vi ud og besøge god veninde og mand. Vi skal spise, hygge og drikke lidt. Vi overnatter derude, så der er masser af tid til hygge. 
Og masser af tid til mad. 
Vi skal have tre retters menu, så der bliver givet gas. Jeg ved, det er okay sund mad, vi skal have. Alligevel fylder tankerne rigtig meget. Har lyst til ikke at spise hele dagen, så jeg ved med sikkerhed, jeg ikke får for meget. Det er dumt – jeg ved det. Jeg gør det heller ikke.
 Spiser som jeg skal. Jeg er vist bare træt af, at ligegyldige tanker kommer til at fylde og blokere for glæden.

Har bare så svært ved at drikke kalorier. En drink med spiritus og juice eller sukker sodavand – ja, så bliver det sgu snart ikke værre J Ved godt, det er fjollet – og i det store billede betyder et par drinks en aften ingenting…. Og alligevel fylder det bare så meget i mit hoved. Hvornår er det lige, det her bliver nemmere?

Godt jeg har mine kære; det gør altså meget – tanken at jeg spiser for andre. Forleden var jeg alene til morgenmad. Jeg siger jer, det var svært at få hældt det hele op. Det er så nemt at få for lidt, når man er alene. Godt jeg har min kæreste. Ikke at han skal være ansvarlig for min mad… sler ikke. Det er bare en god tryghed, når jeg nu synes, det er så skide svært.

Nå… nu er det snart frokosttid, og derefter tager vi afsted til en hyggelig aften med dejlige mennesker, god mad og skønne drinks J

7 kommentarer:

  1. Hej Smukke Bettina

    Hvor håber jeg, at I får en helt fantastisk dejlig aften sammen. Det lyder så idyllisk og trygt :-)

    Men ja.... Jeg tror altså på, at mad kan få mindre og mindre magt....

    Dog tror jeg at det er noget nært umuligt at gøre uden hjælp udefra....
    Og blablabla.... Du er jo ikke født igår vel.. Så det ved du jo nok godt samt har hørt en million gange.

    MEN; det virker for mig at prøve at se en tanke som meningsløs. En tanke betyder ingenting. Den får først betydning, når vi siger ja, til at tænke den......

    Så når mad-tankerne kommer til mig, øver jeg mig i at sige: "I vil mig ikke noget godt, så jeg gider altså ikke at lytte..."

    Jeg ved ikke om du kan bruge det...

    Om ikke andet så håber jeg virkelig at I får en skøn aften!!!! :-)

    SvarSlet
  2. Jeg tror på, dit liv kommer til at blive anderledes - men ja, det kan godt nok være svært at se sig ud af nogle gange. Men hey - du lader ikke være med at spise hele dagen, selvom du skal ud i aften. Dét er da alligevel fremskridt! Jeg er blevet opgivet mange gange, fordi jeg går for langsomt, men først nu, når jeg får lov at tage det i mit eget tempo, går det faktisk fremad. Ikke bebrejd dig selv, at det stadig er svært - du er trods alt blevet meget mere opmærksom på, hvordan du reagerer i de forskellige situationer. JEG kan se fremskridt :-)

    Knus og rigtig god aften til jer :-)

    SvarSlet
  3. Er enig i ovenstående - det er et KÆMPE skridt at du ikke sulter dig selv op til sådan en begivenhed. Personligt ville jeg nok stadig gøre enten det eller aflyse fordi jeg ikke kunne overskue det.. Du er så sej!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thihi... Wewewmwanttosparkle: sulte eller aflyse = ku ikke lade være med at smile lidt... Det var VIRKELIG også min udvej nr 1!

      Slet
  4. Kære bettina.
    Jeg vil såmendt blot ønske dig en rigtig god aften, og jeg håber du kommer til at nyde den, og ikke lader stemmen styrer dig.
    Jeg er selv lige kommet hjem fra min venindes søns fødselsdagsfest, hvor der også blev disket op til den helt store guldmédalje med alt hvad dertil hører samt alkohol.
    Og ja, jeg drak såmendt både alkohol og formåede at spise lidt iblandt en masse fremmede mennesker. Men jeg klarede det og gav mig selv lov til at nyde. Bettina VI SKAL også have lov til at have glæde af livets godheder, ligesom alle andre mennesker:-)

    Håber du kan give dig selv lov, selvom jeg ved hvor meget du kæmper <3

    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg måtte altså lige kommentere, for blev så glad, da jeg læste din kommentar. Det er da bare så flot det du har formået at gøre. Jeg er næsten helt stolt, hvis man kan sige det ;) <3

      Slet
    2. Ej, tusind tak havde slet ikke set at du havde kommenteret herinde:-)

      Slet