søndag den 21. august 2011

August

19. august 2011
Jamen dog da. Det er næsten ved at lykkes mig at glemme, jeg har en lille side herinde. Skysite skrev ellers til mig forleden, at jeg nok lige skulle til at betale nogle penge, hvis jeg ville fortsætte som kunde ved dem. No more free stuff. Nu overvejer jeg så, om jeg gider at betale dem penge, eller om jeg gider kopiere alt det skrevne over i en ny blog. What to do. Hader beslutninger – nok derfor jeg har undladt st skrive længe. Ligesom strudsen der stikker hovedet i orden og er væk. Bye bye problemer. Dejlig nemt er det. Nåmen nu forholder jeg mig så en smule til det ved at skrive lidt igen. Tror, jeg har gratis plads indtil starten af september. Hmm. Fuck jeg kommer til at hade mig selv, hvis jeg glemmer at undesøge datoen nærmere, og min side en da er helt væk. Har selvfølgelig ikke lavet back up. Gad vide om man kan kopiere hele skidtet ved hjælp af back up. Det ville være dejlig nemt. ”Jamen så undersøg det dog nu kvinde!” Jah jah… skal nok. Men lige nu skriver jo! Jeeez
Var jo på en lille ferie fra daghospitalet forleden. En uge dømt ude. Havde glemt det der med at tage på igen. Havde endda den frækhed at tabe mig. Slemme slemme Bettina. Det er jo helt forbudt. Så en uge hjemme til mig. Det passede mig strålende. Har jo opfyldt min drøm og har købt en kolonihave med dertil hørende sku… hus! Jeg er jo et utålmodigt menneske, og jeg havde bare ikke nok tid til at tilbringe masser af tid i haven. Ydermere skulle vi have malet lejligheden. Masser af vigtige sager. Så er der da ikke liiige så meget tid tilbage til detaljer såsom behandling. Så den lille ferie faldt på et tørt sted. Elsker at være i have. Det er lige mig. Det er en 400 m2 stor have. Rigtig fin fundament – men totalt overgroet med ukrudt og alskens ting. Så der er masser af hårdt arbejde. Har ikke slet det op på madlog, men mener at kunne huske, man forbrænder rigtig godt med havearbejde J Nah, spøg til side. Er vild med at bruge min krop konstruktivt. Var knap så vild med at male. For et år siden havde jeg elsket at male og bruge energi på det. Nu foretrækker jeg klart at være ude. Anywayz – lejligheden er næsten færdigmalet. Haven er et noget større projekt, men jeg er vild med det. Elsker at pakke cyklen og tilbringe et par timer derude med edderkopper og snegle. Har aldrig i mit liv set så meget kravl. Er meget pragmatik med det. Normalt er jeg pisseangst for kryb, men ude i haven er de bare irriterende og skal flyttes J
Aiii – kunne skrive bøger om fordelene ved det frie liv. Mit liv ser lyst ud. Jeg har haven. Hjemmefronten er rolig. Jeg skal snart begynde i skole. Og daghospital er snart reduceret til 1 dag om ugen.. og nåh ja. Jeg glæder mig til at stoppe dernede, så jeg slipper for alt det svære mad. Jeg kan koncentrere mig om at blive rask ved at være hjemme og spise trygt mad og skære lidt ned. Jeg vil ikke tabe mig… bare lige være sikker… For fanden! Hvordan slipper man lige de der syge tanker??? Fokus Bettina - fokus!!! Nå ja... fokus. vil jo for fanden bare være en haveglad studerende. Så fuck da om maven er tyk eller tynd. Mad gør glad. Mad er medicin. Jo tak. En tyk krop er..... tyk? 
1. august 2011
 
Yeah – så er ferien endelig slut. Den er nu egentlig gået forbavsende hurtigt. Jeg kan næsten ikke huske, hvor opgivende jeg var for 3 uger siden. Det har selvfølgelig hjulpet, at vi har lavet en del egentlig. Veje seancerne er blevet til hele dage i Århus med dertil hørende aktiviteter. Vi var bla i tivoli Friheden, hvor jeg prøvede Frit Fald. Der blev det ret synligt for mig, at jeg rent faktisk ofte laver ting, hvor jeg ikke liiige har fået gennemtænkt konsekvenserne. Jeg havde bare hele tiden sagt til alle, at jeg ville prøve den. Uanset deres chokerede ansigter J Ikke et eneste sekund overvejede jeg, om jeg turde, eller om det kunne være farligt. Først da jeg står fuldt gearet op, går det op for mig, at det sgu da er lidt potentielt angstfremkaldende. Men toget var kørt, og jeg var 40 meter oppe, og så var der ligesom ikke så meget andet end at springe. Det gik jo også rigtig godt, og det var en så feeeedest oplevelse. Men tankevækkende hvordan jeg til stadighed fortrænger konsekvenser.
Det er faktisk ret sigende i forhold til min situation lige pt. Jeg skærer lidt fra hist og pist. Jeg er helt bevidst om, det er forkert, og jeg skal ændre det. Alligevel bliver jeg ved at udskyde handlingen med at ændre. Er ikke super på toppen, men jeg mærker, det giver mig ro, at jeg ikke vælger at gøre det rigtige. Jeg tænker, at jeg bare lige skal tabe mig lidt. Og jeg vil faktisk ikke tabe mig. Jeg er ganske tilfreds med min krop, og alligevel higer det i mig at få lov at tabe mig lidt = at have fuld kontrol over mig selv. Forleden tænkte jeg sågar, at det nok ikke ville være tosset med en stomi. Så er det jo bare som om, min krop er en maskine, der skal tømmes af og til. Noget skal ind, og noget skal ud. Jeg kan have 100 % kontrol over begge ender. Ved sgu godt, det er en halvskør tanke, men jeg elsker kontrollen i det. Hmm….
Skal til risskov i dag. Første dag efter ferien. Glæder mig – og vil absolut ikke derned. Ambivalent som altid. Vil gerne have støtten og omsorgen men magter ikke handlingen.
Og på den positive front: har sgu købt en kolonihave J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar