søndag den 10. februar 2013

Sort/hvidt helvede


For uglen i hulen hvor er det massivt hårdt at flytte! 

Havde faktisk fuldstændigt fortrængt, hvor svært det er for sindet at følge med. Jeg har været ramt af en angst så stor. 
Samtidigt har jeg jo skulle holde facaden. 

Var jo lykkelig for at flytte, så er der altså ikke plads til angst. Så på med det glade smil, mens jeg rystede indeni, fordi jeg var så utryg. Når ens verden forvandler sig til sort hvid i belastende situationer, duer det altså ikke, at radiatoren larmer om natten, og det er svært at sove et nyt sted. Så er det hele jo sort, og glæden ved at flytte siver væk.
 ALT skal være hvidt, lyst og godt.
Jeg er parat til at gå rigtig langt for at opnå lykken og det hvide univers. Jeg bruger sindssygt mange penge – helt ufornuftigt. Der er dækning for dem – jeg modtager snart noget arv fra min far… men jeg plejer ikke at sælge skindet, før bjørnen er skudt. Men det skal jeg da love for, jeg gør nu. 
Kigger ikke på prismærker – det er irrelevant. Jeg søger ikke lykkefølelse ved at shoppe – det er ikke som at købe sig til lykke gennem tøjindkøb. Nej, det her opfylder noget meget mere praktisk. 
Alt skal være godt, så jeg kan holde angsten på afstand.

Heldigvis kender jeg denne situation. Jeg har været her før, så jeg ved af erfaring, det bliver bedre. Angsten formindskes, og utrygheden bliver mindre. Vejen frem er at erkende, at ikke alt er lykkeligt og hvidt – der er også negative ting forbundet med det; men det gør ikke det hele sort. Verden er fyldt med grå nuancer – og lilla og grønne J 
Og således opløftet vil jeg fortsætte dagen i min nye seje og rolige lejlighed (selvom naboerne larmer en smule engang i mellem :-))

3 kommentarer:

  1. Dét kender jeg virkelig godt! Hvis først jeg har sagt, at jeg er glad for noget - så kan jeg da ikke også være utryg ved det! Så skal det hele være godt, det er enten eller. Pyyyh, det er udmattende. Men godt, at du genkender det og ved, det bliver bedre :-)

    Jeg havde ret svært ved at finde mig til rette med at flytte, selvom jeg var glad for det. Men det lyder nu alligevel spændende med en ny lejlighed :-)

    SvarSlet
  2. Еxcellent goods from you, man. I have be mindful your
    ѕtuff pгevious tο and you are just extгemely greаt.
    I actually like what you havе got here, really liκe ωhat you're saying and the way in which during which you are saying it. You make it enjoyable and you continue to take care of to keep it sensible. I can't wait to
    гead far morе frοm yоu. This is really
    a wonderful sіte.

    Also visіt my blog post Nummerupplysningen

    SvarSlet
  3. I am in fact glad to glаnce at this blog posts whіch caгrieѕ рlenty оf helpful data, thanks foг
    proѵіdіng these data.

    My weblog; nummerupplysningen

    SvarSlet