lørdag den 23. februar 2013

vær mod dig selv, som du skal være/er for andre.


Af og til når jeg skriver blog, eller overvejer hvad jeg vil skrive, så bliver jeg bekymret over, alt virker så negativt. Jeg synes, jeg fokuserer på det negative i tiden. Jeg skriver om stress ved flytning, vægttab, søvnløshed, spiseforstyrrelse… alt det. Så slemt er det jo altså ikke J Der sker også masser af gode ting. Jeg tror, jeg vil forsøge at have mere fokus på dem.

Det har jeg egentlig også normalt – hvornår så end mit liv er nomalt… Jeg har tidligere været nervøs for, jeg var alt for positiv… altså fokuserede kun på det gode, så jeg fortrængte det dårlige. Sort hvid… grå! Der er jo mellemvej. Jeg kan jo godt skrive et blogindlæg, hvor der er både skidt og kanel.

Havde en fantastisk oplevelse i dag. Vi var ude og købe en lænestol. Jeg fik pruttet prisen 333 kr ned! Jo jo J Vi kunne så ikke fragte den hjem; for stor til cyklen. Den flinke møbelmand lyttede til os og tilbød at fragte den hjem for os, når han fik fri. Jamen – sikke flinkt! Det er en lille bitte omvej for ham, men det betyder bare så meget for os!

Karma – har vist skrevet lidt om det før. Gode ting sker for gode mennesker. Det modsatte er dog ikke tilfældet! Men hvis du er god ved andre, så kommer det gode til dig. Jeg tror på det. Jeg kan ikke forklare det med en eller anden karmisk regel. Måske er det noget med, hvad du udstråler. Måske havde møbelmanden lige fået en skøn sms, som fik hans humør op. Vi skal være gode ved hinanden. Det er så banalt og klicheagtigt – men ikke desto mindre er det sandt.

Til min konfirmation skrev min præst følgende i min bibel: ”Vær mod andre, som de skal være mod dig” … mon ikke også det gælder for mig selv. 
”Vær mod dig selv, som du skal være/er for andre”

God weekend J

1 kommentar:

  1. Jo, det tror jeg det gør - gælder for dig selv også :-) Faktisk også i forhold til det med at skrive blog. Jeg bekymrer mig også indimellem om, at mine indlæg er for negative. Og så tænker jeg over, at det faktisk er sådan, jeg bedst kan lide, når andre folk skriver. Når de også skriver om det negative og får reflektioner og reaktioner med, så det hele ikke bliver for rosenrødt. Så man kan se mennesket. "Vær mod andre, som de skal være mod dig". Okay, er det for søgt? Pointen er egentlig bare, at det synes jeg faktisk, du er ret god til. Jeg synes ikke, din blog er for negativ overhovedet :-)

    Og så tror jeg også på det med karma. Dog også kun den gode vej! Og så alligevel.. Hvis man kommer møgsur ind i en butik og brokker sig, så kommer der ikke noget godt ud af det. Men hvis man kommer ind med et smil, kan det være, at man får den flinke møbelmand til at levere en lænestol, når han har fri :-)

    God weekend til dig også :-)

    SvarSlet