mandag den 9. september 2013

Fra 28 grader til regn...


Jeg fatter ikke, at jeg i går morges spiste morgenmad i 28 graders varme på Kreta, og i dag sidder jeg og bæverfryser på skolen i pisseregnvejr! Ja, ja… man kan ikke være lige heldig hver dag J

Jeg havde en suveræn god ferie på Kreta. Det var så godt! Hotellet var fint med lækre pools, hvor Viktor og jeg muntrede os. Vi lejede bil i tre dage. En fed cabriolet. Jeg er jo ret angst for at køre. På Kreta kører de som sindssyge, og vejene er i dårlig stand, og der er masser af bjerge. Altså ret farligt og meget voldsomt for min angst. Jeg besluttede dog, at angsten ikke skulle bestemme! Viktor er en god chauffør, så jeg kunne godt føle mig rolig. Den første dag skulle vi køre langt, og jeg var faktisk ret bange. Vi holdte ind på en strandcafe og købte en jordbærdrink til mig. Alkohol dæmpede mine nerver tilstrækkeligt, og det var mere okay at køre bil J Alkohol er godt. Normalt drikker jeg kun for at blive fuld. Har ingen stopklods. Men på Kreta formåede jeg at nyde en drink flere aftener og nyde at blive lidt bimmelim af den.  

Så – det gik okay med at køre bil. Anderledes gik det i store byer med mange mennesker. Jeg magter det simpelthen ikke. Det er vist bare mit livsvilkår. Og det er sgu egentlig også i orden. Man kan jo have masser af gode oplevelser udenfor storbyerne.

Og maden… Ja, jeg skulle jo følge planen, men det er altså umuligt i den varme! Jeg spiste 3 måltider om dagen. Prøvede at fylde ekstra på om morgenen, hvor temperaturen var okay. Frokost var som regel salat. Til aftensmad serverer grækerne både gratis forret og dessert. Bare et stykke brød, noget snaps og et lille stykke kage eller vandmelon til dessert. Så – jeg spiste ikke vildt lidt…. Men heller ikke meget. Drak jo så lidt alkohol og fik lidt kalorier af den vej J Jeg ville så gerne bevise, at jeg godt kunne tage på ferie i en uge og stadigvæk tage på. Måske er det ikke lykkes. Det er svært at vide, hvad der er godt, og hvad der er knap så godt. For mit humør, velvære og forhold til Viktor var det klart godt at tage af sted. For behandling af spiseforstyrrelse måske knap så godt.

2 kommentarer:

  1. Velkommen hjem til kulden i DK. Hvor er jeg bare glad for at du har haft en dejlig tur med Viktor. Det var vidst det du trængte til kære Bettina.
    Lyder til at det gik nogenlunde med maden, det er jo altid en lille udfordring, når man er udenlandsk, det kan jeg i hvertfald huske fra mig selv,når jeg har været afsted.

    Håber for dig, at det er gået godt med at holde vægten, i det mindste ikke tabt dig, så tror jeg, at du skal være stolt af dig selv.

    Knud og kram herfra.

    SvarSlet
  2. Humør, velvære og forhold til Victor - det tæller da også højt på skalaen! Så længe du ikke har mistet motivationen til det andet :-) Som sagt er jeg lidt ordknap i dag, men velkommen hjem til det kolde nord..

    Knus

    SvarSlet