lørdag den 23. marts 2013

efter mørke kommer lys


Det går bedre! endelig kan jeg ærligt fortælle, at jeg synes, der er lys igen J Håbet er mere lysegrønt, end det har været længe. Humøret er højere igen. Det er altså skønt at mærke lidt ægte glæde igen. Der er ikke sket noget konkret, der har ændret det… hvad jeg ved af. 

Men det går mærkbart bedre.

Mine forældre var her i går, og vi var ude og spise på fremmed restaurant, og det gik faktisk forbavsende godt. Jeg var ikke skræmt af, der var buffet. Fik faktisk spist et okay måltid. Sagde endda ja til dessert. Det var svært! Det viste sig heldigvis at være en lille dessert J Jeg skal indrømme, at jeg havde kompenseret lidt på forhånd. Sprang alle mellemmåltiderne over…. Jeg synes, det kan være svært at vurdere, hvornår noget er okay. Da jeg spiste uden spiseforstyrelse i gammel tid, var det jo helt okay at spise lidt mindre, når man skulle give den gas i byen. Men… nu har det jo med at gribe om sig… og mellemmåltiderne i dag blev lidt formindskede. Arghh!

Hvor er det sjovt, jeg ville faktisk skrive et indlæg, om det går bedre med maden. Men når så jeg kommer i gang, så er der mere fokus på det svære med maden. Men det går bedre! Forleden fik vi spaghetti med kødsovs. Jeg er som så mange andre panisk angst for kulhydrater, så det var nok ikke lige helt nok spaghetti, jeg fik øst op. Viktor pointerede dette, og som den gode pige jeg er, øste jeg lidt mere op. Det resulterede så i galopperende hjerte! Sad og ønskede, han skulle hente noget, så jeg kunne smide spaghetti ud. Jamen! Jeg kom dog til fornuft og spiste op.

Ved ikke, om jeg har skrevet det, men på onsdag skal jeg til læge og vejes. Tænker jeg lige skal snakke lidt om muligheder for hjælp…… om end det er sgu grænseoverskridende og vanvittig skræmmende og pinligt at erkende, at jeg ikke er nået så langt, som jeg troede.
 Nå… lørdag aften afventer med film og slik, der skal fortæres (turde ikke skrive nydes) i vores nye sofa. 

3 kommentarer:

  1. Haha, "turde ikke skrive Nydes" :-) Hvor er det genkendeligt!

    Jeg synes, du er sej. Man kan mærke, at du kæmper, og det er det, der er det vigtiste. Jeg glæder mig til at høre, hvordan det går hos lægen på onsdag. Vil tænke på dig.

    I dag har solen været fremme her - har den også det hos dig? Det plejer at lette lidt på dit tungsind :-)

    Knus og god weekend :-)

    SvarSlet
  2. Det er dejligt at høre at det går bedre.
    Og hatten af for dug, pasta og kødsovs er ik ligefrem en nem ret ( kan ik bare bytte ud med grøntsager) men du gjorde det, kæmpe sejr!!
    Det er tit de små ting som man bare tror man vil tage vildt meget på af, og i realiteten ved man jo godt, at det ik er sandt.
    Jeg syntes også at det er stærkt af dig og en god ide at spørge om hjælp. Tænk hvor godt et liv du kunne få.
    God weekend, og du har lov til at nyde dit slik, det har du virkelig !

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt at høre, at det går dig bedre, det fortjener du også efter alt det mørke.
    Nu har det jo også været jævndøgn, måske det er et tegn på, at tingene begynder at lysne, vi har jo kun lov at håbe:-)

    Held og lykke med på onsdag, håber det kommer til at gå okay:-)

    Og forresten sejt gået med spagetti og kødsovs.

    Knuz

    SvarSlet