tirsdag den 5. marts 2013

udenfor terapeutisk rækkevidde


Vi var ved sexolog i dag. Det var en meget mærkelig oplevelse. Vi lavede lidt status. Det går jo ikke for godt – det der med sex og lyst. Det er som om, at det bare bliver skubbet bag i køen, så snart der er andet, der skal tages stilling til.. og der har eddermame været meget andet her på det sidste J

Jeg ejer bare ikke sexlyst længere. Det er surt at måtte undvære noget så fundamentalt – men jeg mærker virkelig ingen lyst. Sexolog nævnte nogle nye antidepressive, som skulle have den glædelige effekt, at det ikke berører sexlyst. Det må testes! Skal lige have googlet dem, inden turen går til lægen.

Det var så det konstruktive, der skete, fordi i løbet af seancen blev vi vurderet som værende udenfor terapeutisk rækkevidde! Ja, det er min udlægning – men det var nogenlunde det, konklusionen var.
Vi snakker og laver planer, men vi fører det ikke ud i livet. Det var vildt provokerende – og angstfremkaldende. Hvis hun opgiver os – hvad håb er der så? Og – hvorfor er det bare så sigende for mig liv. Masser af snak men ingen handling. Vi blev dog ikke helt afsluttet endnu. Nu skal der tænkes… og handles!!!

Jeg ved slet ikke… Måske er jeg bare en totalt frigid kvinde, der har nok i livet uden sex. Men kan man det??? Vi har jo nærhed og masser af kærlighed og kys…. Men er det nok? Der er lidt at tænke over.

I øvrigt har det skræmt mig at opdage, at der er flere, der mener, jeg har brug for hjælp til at bekæmpe madbesættelse  altså udover Viktor, som jo har sagt det længe. Det er bare noget andet, når det er andre. Så måske kan jeg ikke tackle det her selv længere. Ved godt, jeg skal have det vendt – det er bare så svært at få det gjort. Jeg planlægger – men venter med udførslen …. I dag springer jeg godt nok over de måltider; i morgen gør jeg ikke. Udskyder og udskyder. Det holder jo ikke. 

3 kommentarer:

  1. Kender godt til den manglende sex lyst. Og har en meget sød og tålmodig kæreste.
    Men søde betina det virker også til at du har brug for hjælp. Nogen som kan støtte og hjælpe dig med at få alle tinge positive tanker ført til handling. Du har jo fat i noget, du har virkelig en god indsigt. Men ja det er desværre bare ik nok til at du bliver rask. Håber virkelig du finder styrken i dig og søger noget hjælp :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lise - tak for din tilbagemelding. Får du medicin der påvirker din sexlyst, eller er det spiseforstyrrelse?
      Hmm.. det der med hjælp er en svær en. Er bange for at erkende, jeg har brug for hjælp... og så ikke være i stand til at få den nødvendige hjælp. Tænk hvis jeg får afslag på hjælp. Det magter jeg ikke.

      Slet
    2. Nej det er spiseforstyrelsen der går ind og påvirker lysten, og bare i det hele taget det at give sig hen.
      Men forstår godt du er bange for at blive afvist, det burde ik være muligt at blive afvist når man har brug for hjælp. Jeg blev afvist en gang, men der kom jeg også med bulimi, og det behandlede de kun til man var op til 19 år.
      Håber dog virkelig at du tør søge hjælp, tror det ville være godt. Jeg syntes bare der går 2 uger hvor jeg ik ser nogen behandlere så begynder spiseforstyrelsen at tage mere overhånd

      Slet