fredag den 29. marts 2013

jeg er gladest, når maven er fladest


Den sidste lille uges tid har jeg været så ualmindelig træt. Har sovet flere gange dagligt. Har ikke kunne overskue noget som helst. Bare været træt, urimelig, humørsvingende og ugidelig. Nu er det som om, det lysner lidt. I dag har jeg ikke taget en lur. Jeg har lavet lidt bachelor opgave, og jeg har støvsuget og vasket tøj. Dejligt at mærke en smule overskud.

Med hensyn til maden går det ikke meget bedre. Jeg tror ikke, jeg helt er klar over, at det kan være potentielt alvorligt. Skal jo bare tage mig sammen. Gad bare godt tabe mig lidt, inden jeg så´n helt rigtigt tager mig sammen. Ikke at jeg vil være helt vildt tynd eller noget. Gad bare godt se tallet på vægten blive mindre. Bare i en periode altså. Så skal jeg nok stabilisere igen. Stabilisere skrev hun …. Har ikke lyst til at øge i vægt. Det er så dumt. Jeg er gladest, når maven er fladest. Det rimer endda J

Så.. jeg får altså ikke lavet nogen markante ændringer. Spiser heller ikke vildt meget mindre. Bare en lille bitte smule. Det er nok til, jeg føler, jeg har kontrollen, og jeg ikke tager på. Det er ikke fordi, jeg synes, jeg mangler motivation. Jeg tror, jeg mangler lysten til at have noget motivation…. Nåmen, påsken er jo tid for håb, så måske skulle jeg begynde at håbe på bedre tider – og håbe, jeg kommer fri af dette spind inden alt for længe.

God påske til jer, der læser med 

7 kommentarer:

  1. Kunne ikke lade være med at smile, da jeg læste din overskrift - selvom det selvfølgelig ikke er sjovt :-)

    Man kan ikke bare tage sig sammen - først må man finde ud af, hvad det handler om, og derved finde en grund til at ændre det.. Måske.. Jeg har ikke så mange ord i dag, men ville alligevel lige skrive. Og ønske dig en god påske også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord :-) Ja, det er sgu svært - det der med ændringer. Gid man da ikke skulle arbejde så hårdt. Men som en i DH sagde: Der er ingen vej udenom - kun igennem :-)

      Slet
  2. Dejligt med overskud - bare det gode humør ik er på bekostning af en fladere mave.
    Jeg kender godt det med at man egentlig ik ville være tyndere, men tallet på vægten må godt være mindre. Men tænker nogen gange ( især efter min søster havde skrevet en lang og rørende besked) at der må være andet her i livet der må give mere mening end at gå og fokusere på alt det her

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er så meget andet, der er meget mere vigtigt end et dumt tal på en vægt. Men det er umuligt at få den helt samme følelse gennem glæder - desværre. Må nok bare erkende, at den der bliven høj af et mindre tal ikke findes - og skal ikke findes. I stedet skal vi glædes over alt det andet dejlige - såsom en god familie. Det er jo vigtigt - fremfor et tal.

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Hej Bettina.

    Jeg er ved at skrive en opgave om anoreksi, og emnet "kampen om det gode liv"

    Jeg ville gerne spørge dig om du, hvis du havde muligheden, ville slippe af med din anoreksi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Kort og godt.

      Jeg har tænkt over dit spørgsmål... gad jeg godt beholde anoreksien.. der er jo noget sikkerhed i det. Helt sikkert. Men inderst inde og ganske ærligt, så vil jeg rigtig gerne slippe for anoreksien. Har bare så forbasket svært i tiden ved at gøre ord til handling.
      Er det svar nok?

      Slet