fredag den 15. marts 2013

positivt sind og motiverende tanker.... eller...


Jeg gad så godt skrive et indlæg, der boblede af positivt sind og motiverende tanker. Jeg kan godt; skrive positivt uden at lyve. Kan bare skrive om det skønne vejr. Om min skønne kæreste. Om veloverstået pensionist træning. Jeg kan også fortælle om det fede ur, jeg har købt. Om de nye fede bukser, jeg har købt. Positivt er det også, at vi er ved at være færdige med at indrette lejligheden. Jeg er så glad for at bo her. Her er så fint; lyst og dejligt.

De motiverende tanker er sværere at få øje på. De er der kortvarigt. Lige pludselig popper de op. Det er super. Jeg tænker, at jeg selvfølgelig skal spise mere, fordi jeg skal tage på, så jeg kan blive et glad og positivt menneske, der kan rumme andre. Lige nu kan jeg kun rumme mig selv, fordi tankerne om mad er altoverskyggende. Men lige så hurtigt de motiverende tanker kommer, lige så hurtigt forsvinder de ud i glemslen… Eller bliver udskudt. Jeg kan jo bare vente lidt endnu. Det haster jo ikke. Jeg bliver jo ikke undervægtig igen. Jeg har jo alt for meget at leve for.

Derefter kan jeg så ses foran spejlet, hvor jeg trækker maven heeeeelt ind, så den forsvinder helt væk. Egentlig ikke særlig kønt… men dejligt trygt.

Jeg spiser stadigvæk en masse. Går ikke lige pludselig i sultestrejke. Da jeg tabte mig sidst, gik det stille og roligt. 200 gram om ugen eller sådan noget. Derfor det er så skide svært at ændre. Hvis jeg nu holdt helt op med at spise, så var det jo helt tydeligt. Nu spiser jeg bare lidt mindre til hvert måltid - og springer et mellem over af og til. Pis også!
Nu får jeg en tid ved sygeplejerske til vejning, så ser vi…

Rigtig god weekend J

8 kommentarer:

  1. Det er en god ting at fokusere på det positive.
    Igen er det også vigtigt at åbne op for "det dårlige", for hvis ik det bliver bragt op, fortrænges det måske bare og maden vil stille skrælles mere og mere.
    Har du fået hjælp, tænker på der står du skal vejes hos en sygeplejerske.
    God weekend til dig også :) håber du får en god slik aften og får spist de 300 g, det fortjener du virkelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har endnu ikke bedt om hjælp. Har dog valgt at få en tid ved min læge fremfor sygeplejerske til vejning, så vi kan få en samtale om, der er muligheder for hjælp. Jeg tror det ikke....

      Tak for dine søde tanker om mit slik :-)På en sjov måde er det nemmere at spise, når andre ved, det er svært...

      Slet
  2. Ja, det kan være godt at fokusere på noget positivt - men på den anden side er de ting, du nævner, ikke ensbetydende med at have det godt indeni. Derfor er du nødt til også at fokusere på dét. Så det r jeg glad for, at du gør :-) Jeg håber, du finder motivationen til at kæmpe imod - du har gjort det før, og du kan igen. Måske du "bare" har brug for lidt støtte. Jeg synes stadig, du er sej!

    Knus og god weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja, livet er både skidt og kanel på samme tid :-) Selvom noget er positivt og godt, kan der jo sagtens være plads til det andet :-)
      Jeg håber også, jeg finder den der motivation snart :-) Og tak! Du er også sej

      Slet
  3. Jeg ved godt, at det måske er lidt ud af kontekst eller hvad man siger, men jeg har læst under "facts of life - eller noget", at du har været indlagt i Århus. Jeg står selv og skal til at begynde i Risskov, og så blev jeg bare lidt nysgerrig. Hvad var dit BMI på, da du blev indlagt? Det er selvfølgelig helt okay, hvis du ikke har lyst til at svare på det :-). Jeg kunne bare godt tænke mig at vide, hvornår de indlægger folk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt i orden. Jeg kan faktisk ikke huske mit præcise bmi, da jeg blev indlagt. Det var ikke sindssygt lav... måske mellem 15 og 16. De skelner ikke kun til bmi. Mine blodprøvetal var helt skæve, og min puls var nærmest ikke eksisterende. Desuden var jeg slet ikke motiveret/klar til at blive rask. Min sygdomserkendelse var lig nu, og jeg øgede slet ikke vægten, mens jeg var i ambulant og dagbehandling.
      Så din bmi alene er altså ikke en rettesnor for indlæggelse. Hvis den er ekstrem lav, kan du selvfølgelig blive tvangsindlagt.
      Jeg tror, de patienter jeg var indlagt med, skulle tage mellem 10 og 20 kg på. Men som sagt er det ikke kun vægten, der er i fokus.

      Godt du skal i behandling. De er ganske kompetente i Risskov, så jeg håber det bedste for dog :-)

      Slet
    2. -og en enkelt manglede faktisk kun to kg, men kunne ikke tage det på derhjemme.. Men det var vidst, før du kom :-) Og undskyld, jeg blander mig. Det er bare for at støtte op omkring, at det altså ikke udelukkende er vægten, der sætter grænsen for, hvornår man bliver tilbudt en indlæggelse :-)

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet