mandag den 4. marts 2013

Mad....


Sidst skrev jeg om, hvordan 50 gram slik gav mig angst. Jeg endte desværre med at spise alt for lidt slik – og jeg havde selvfølgelig kompenseret hele dagen, hvis jeg nu skulle få LYST til at spise det hele. Det var åbenbart alt for farligt.

Så… tankerne beskæftiger sig stadigvæk alt for meget med mad. Andet har ikke betydning. Tankerne kværner.

Jeg har det ellers fint. Holder af mig selv, mine nærmeste og mit liv. Jeg har oplevelser at se frem til. Mit sind er positivt. Der er forår, og sommeren er på vej! Alt der ikke omhandler mad er altså godt J Det er vigtigt. Mad er også vigtigt; det skal bare ikke fylde så meget.

Vi var på shoppe tur i Århus i går. Ren hygge… Og maden… Ja, vi skulle jo på Café. Jeg valgte dagens ret – hjemmelavet pizza. Farligt. Men jeg spiste noget af det… det meste faktisk. Jeg kan jo godt gøre noget farligt. Problemet er bare, at jeg kompenserer vel rigeligt bagefter.

Har taget en god beslutning. Hvis jeg har tabt mig igen til næste vejning, så vil jeg prøve, om der er noget hjælp ude i verden. 
Vil fandme ikke have ødelagt min sommer pga mad!!!

8 kommentarer:

  1. Kære Bettina. Jeg synes, det lyder som en rigtig fornuftig og ansvarsfuld beslutning; altså det der med at søge hjælp. Jeg tror, du har mere brug for det, end du giver udtryk for. Livet er bare så meget mere, og du får ikke det ud af livet, som du fortjener. Så: Søg hjælpen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt skræmmende, når fremmede kan se, jeg har brug for hjælp. Er det mon dig, der har skrevet det før? Jeg synes, det er vildt svært og ikke mindst pinligt at erkende, at kampen er sværere, end jeg havde forventet.
      Men - tak for input :-)

      Slet
    2. Ja, det er mig. Glæder mig, at jeg har været med til at sætte tanker i gang. Allerede første gang. Hav mod til at bede om hjælp. Du lever jo ikke fuldt ud nu, vel?

      Slet
  2. Som den anonyme også skriver, så synes jeg, at det er en super god beslutning med at søge hjælp ude i den store verden, for hvis man ikke kan hjælpe sig selv, er jeg 100% sikker på, at der er mange som ønsker at hjælpe dig, så din sommer og ikke mindst de næste mange somre, kan blive gode og livsrige.

    Det fortjener du nemlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine tanker. Det er en svær erkendelse, synes jeg... at man har brug for hjælp - igen! Vil jo gerne bare være rask og have det godt.

      Slet
  3. Synd du ik fik spist ret meget af dit slik. Kan være det var lidt sværer når du vidste at der var for meget. Det er ikke nemt at spise hvis man er lidt angst. Håber det går bedre næste weekend.
    Jeg tror også det er en god ting at få hjælp, lyder virkelig til at du har det svært med det mad, og nej det er jo ik meningen at det skal gå hen og have så stor en betydning. Jeg syntes faktisk at efter man spiser mere så fylder det mindre i hovedet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tror, du har ret. Det var for svært, fordi jeg var så bevidst om, der var for meget.
      - og du har fuldstændigt ret. Jo mere man spiser rigtigt - altså nok mad - jo bedre får man det i tankerne angående mad. Det er så sandt... men så svært at komme i gang med igen, når det begynder at gå forkert vej. Jeg kan sagtens huske, hvor meget bedre jeg havde det, da jeg fulgte min kostplan.

      Slet
    2. Da jeg startede op. Kom det gradvist, spiste stille mere op til hvad kostplanen sagde, overholder den godt nok ik 100%. Men får 6 måltider og det gør det lidt nemmere at få spist nok til at ik tabe sig mere og endda tage på :)

      Slet